Uortodoks thriller fra DnB NOR

Arbeid av Republica

Den nye reklamekonseptet fra DnB Nor tar utgangspunkt i en trailer for en tenkt norsk film-thriller.

Et stjernelag av unge norske filmarbeidere finnes både i front og bak kamera i Dnb Nors nye filmsatsing, «Firetretoen». Foruten Pia Tjelta er Nicolai Cleve Broch, Lasse Valdal, Per Kjerstad og Jeppe Beck Laursen med i den to minutter lange filmtraileren, som er regissert av Motion Blur-regissørene Joachim Rønning og Espen Sandberg, duoen bak «Bandidas».

Filmen, som er utformet som traileren til en nyere norsk thriller, gir klarsignal til en kampanje som vi skal leve med i flere år fremover, sier kreativ leder og tekstforfatter i Republica, Jostein Borgmo.
– Vi har jobbet med kampanjen i over et halvt år, og Dnb Nor har vært en veldig fin kunde som virkelig har evnet å slippe seg løs. Kampanjen, og alle dens elementer, sier noe om hvordan banken tenker, nemlig at en bank av dens betydelige størrelse har løsninger for alle kunder uansett situasjon. Det er mulig du som kunde ikke har noe bevisst forhold til oss, men vi har et forhold til deg, og det forholdet ønsker vi at skal vare livet ut, noe vi er godt forberedt på, forteller Borgmo.

Lett å få med kjente skuespillere Filmen følges av en nettkampanje på firetretoen.no hvor man kan se filmen og andre elementer. Samtidig gir konsernet også ut et nytt gratismagasin, «Uansett», som distribueres i alle filialer og som ikke nevner banktjenester med ett ord, men snarere er et sett historier om vanlige mennesker som har tatt uvanlige valg. Et sett flotte filmplakater er også trykket opp. Borgmo mener det er et fantastisk konsept å jobbe innenfor.
– Vi tenker historiefortelling på en helt ny måte, og det var ikke vanskelig å få med seg skuespillerne på dette. En filminnspilling som involverer 90 tagninger minner jo nettopp om en filminnspilling, ikke en reklamefilm. Men samtidig bygger vi verdier inn i kommunikasjonen som gir uttrykk for bankens verdier. Vi vil at både at de som ser film og de som leser får en god opplevelse, og samtidig sitte igjen med inntrykket at samme hva som skjer, så er man trygg med Dnb Nor.

Film nr. 2 ventes til sommeren, og denne skal etter sigende falle inn under komediesjangeren. Borgmo tror også at vi kan vente oss en film nr. 3 før året er omme.

Sjekk ut kampanjesiden her.

Disse var med på å lage kampanjen:

Reklamebyrå: Republica
Tekstforfatter: Jostein Borgmo
AD: Jarle Hetland Bjørlin
Konsulent: Jarle Ring
Prosjektleder:Merethe Brunsell

Produksjonsselskap: Motion Blur
Regi: Espen Sandberg og Joachim Rønning
Produsent: Richard Patterson, Richard Patterson

Web: Soulpolice

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.