Se din nye kjole

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

I juni lanserte Fretex i samarbeid med Kitchen sin nye nettside www.sedinkjole.no, som er en storsatsning på sommermote for unge kvinner.

På nettsiden ledes leseren gjennom flere fargerike rom, hvor gamle kjoler lekkert presenteres til lyden av den velkjente barnesangen «Se min kjole».
– Det er en flott side med mange morsomme finesser, som samtidig er selgende og informativ. Vi ga Kitchen i oppgave å lage en kjolekampanje, men jeg synes de har klart så mye mer. Gjennom siden får vi vist frem hele produktspekteret vårt, sier Thor Fjellvang, daglig leder i Fretex Norge.

Han tilføyer:
- Siden byr på stadig nye overraskelser, noe som gir en ekstra dimensjon. Prøv for eksempel å trykke på trekkspillet i det røde rommet.

Stemoderlig behandling Kitchen, som lenge har samarbeidet med Fretex, har levert det kreative konseptet og den nye måten å promotere vintage sommerkjoler på.
- Det er veldig gøy, og litt nervepirrende, å gjøre noe som er så stort og som oss bekjent ikke er blitt gjort i Norge før. Dette er første gang Fretex satser på nett, og det er bra at de da gjør det skikkelig. Internett har blitt behandlet ganske stemoderlig både av annonsører og reklamebyråer, og det settes sjelden av nok penger eller tid, sier Rune Roalsvig i Kitchen.

Interaktiv film Nettsiden fungerer som en interaktiv film på nettet, og har krevd mye tid og planlegging.
- Prosessen har hatt mange likheter med en reklamefilmproduksjon, og har vært en stor logistikkjobb. Med offline, fargekorrigering og online har vi til tider nesten glemt at det er en nettside vi lager, forteller Kitchens Bendik Romstad.

Prosjektet krevde sterke krefter innen både web- og filmproduksjon, og Kitchen fikk hjelp av Einar Film og Mediafront.
- Nettfilmer som dette stiller store krav til presisjon og kontinuitet. Man er nødt til å tenke seg alle eventualiteter som brukeren styrer med valg på nettsiden. Det er ingen fast rekkefølge på handlingen i filmen, så alle rekvisitter og elementer må være i akkurat samme posisjon hele tiden, også etter at de har blitt brukt. Man har ikke samme mulighet til å klippe seg rundt ting som man vanligvis kan på filmproduksjoner, forteller Nina Bjerch-Andresen, produsent i Einar Film.

Team fra Kitchen: Anne Gravingen, Bendik Romstad, Hanne Martinsen, Victoria Evensen, Ingvild Seliaas, Mette Loland, Rune Roaldsvig.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.