I årets kampanje møter vi et norsk par som er i Danmark for å hygge seg, hele døgnet. Innholdsmessig er vi helt i tråd med røttene til Danmark-konseptet, men med et moderne uttrykk, forteller turistsjefen i VisitDenmark, Vidar Mørck.
Han understreker at den viktigste grunnen til å reise til Danmark er ikke de store, spektakulære opplevelsene, snarere de mange små.
Alt vi ikke får lov til i Norge er fullt lovlig i Danmark. Det vil si at alle som ønsker et lite avbrekk fra dagliglivet og det litt puritanske Norge er velkommen til Danmark, mener Mørck.
Det er som vanlig Dinamo Reklame som står bak reklamekampanjen.
Team fra Dinamo:
AD Henrik Johs. Sæther,
Tekstforfatter: Henrik Hagelsteen,
AD-ass. Lis Lonning,
Konsulent: Tom Ovind
Prosjektleder: Unni Rolfsen.
Regi: Kalle Beitholtz fra Mister Krister.
Fjorårets filmer ble ifølge Mørck lastet ned over 200 000 ganger fra ulike nettsteder, som vg.no og dagbladet.no. Kampanjen hentet dessuten hjem to gull i HSMAI, reiselivsbransjens store prisutdeling.
Involverte byråer
Dinamo AS