Mer ærlighet fra Mercedes

Arbeid av Futatsu Industries

Mercedes-Benz fortsetter sin ærlige miljøkampanje. Futatsu Industries står bak kommunikasjonen.

Tidlig i høst innrømmet Mercedes-Benz det de andre bilmerkene ser ut til å ha glemt; alle biler forurenser.

Nå undres Mercedes på hvorfor det er så mange trær og blomster i bilreklamen, når biler aldri kan bli grønne. Denne gangen snakker Mercedes-Benz om noe de selv har oppnådd i kampen for å redusere utslipp. C-Klasse er ifølge bilfabrikanten den første bilen i verden som har fått et eget sertifikat for utslippsreduksjon gjennom et helt livsløp.

Helhet Direktør for Mercedes-Benz personbil Johnny Kristian Danielsen sier at helhetstankegangen alltid vil være det viktigste for Mercedes-Benz, nettopp det at man forsøker å redusere utslipp både under produksjon, på veien og ved resirkulering.

–– Daimler bruker enorme ressurser på å fremtvinge lavere utslipp gjennom hele livssyklusen. Så når C-Klasse er første bil i verden som får utmerkelse for dette velger vi å kalle en spade for en spade og si at dette er lite, men viktig skritt fremover. Noe annet ville vært å lyve, sier Danielsen.

En del av strategien Markedssjef Christian Gottschalk sier at miljøkampanjen, som har gått både på TV og i dagspresse, er blitt en del av bilfabrikantens strategi.
– Miljøet er den største utfordringen for transportbransjen i overkommelig fremtid, så noe annet enn ærlighet og nyanser rundt utfordringene så vel som egne nyvinninger blir feil. Mercedes-Benz har vært ledende i snart 122 år, og vi ser at de har mange nytenkende produkter på beddingen. Men sensasjonsmakeriet og mirakelkurene får andre holde på med, avslutter Gottschalk.

Det er Futatsu Industries som har utarbeidet kampanjen, og som før brukes det kun bokstaver og gråfarger i kommunikasjonen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.