Chess viser sitt sanne ansikt

Arbeid av

I sin nye reklamekampanje forteller Chess oss om et nøkternt og enkelt mobilselskap, som ikke kaster bort penger på unødvendige ting.

Chess har siden starten i 2002 vært posisjonert som et mobilselskap med enkle tjenester og produkter til en lavest mulig pris. Men i den økende støyen i mobilmarkedet ser Chess seg nødt til fortelle litt mer inngående om hvorfor selskapet gjør ting billigere.

Administrerende direktør Per Christian Andersen sier at Chess fremdeles scorer best på «utfordrer», «billig» og «folkelig», og har tenkt å fortsette med det.
– Når alle snakker pris, blir det vanskelig å skille selskapene på konkrete priser og produkter. Da er det viktig å skjønne hvorfor et selskap som Chess gjør din totale mobilbruk billigere for deg.

Kampanjen viser eksempler på at Chess ikke sløser med penger. Pay off lyder «Det er kanskje derfor Chess er så billig».

Bruker egne ansatte – I kampanjen ser vi hvordan det virkelig er hos Chess. Vi er en ujålete og løsningsorientert kultur som skal gjøre det enklere og billigere for kundene våre. Da sier det seg selv at vi ikke kan ha masse firmabiler, personalrestauranter eller teambuilding i eksotiske strøk, legger markedsdirektør Jarle Alvær til. Reklamefilmene er filmet i lokalene til Chess, med Chess sine egne medarbeidere i samtlige hovedroller.

Kampanjen er utviklet av Futatsu Industries, og filmene er ved regissør Bjørn Fast Nagell hos Motion Blur, mens animasjonen er gjort av Qvisten.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.