Ny norgeskampanje fra Mercedes-Benz

Arbeid av Futatsu Industries

Mercedes-Benz og Futatsu ypper seg med nye C-Klasse stasjonsvogn.

Mercedes-Benz setter sin nye C-Klasse stasjonsvogn på kartet med et smell. Den norskproduserte lanseringskampanjen hentyder sågar at bilen har mer å by på enn konkurrentene.

På TV, i aviser og magasiner, på web og wap, på fly og i postkassen møter vi budskapet «Alt annet virker uferdig i forhold» i noen forskjellige varianter, og gjennom hele kampanjen ser vi hvilken effekt bilen har på ord som «Konkurrenter», «Gamle helter» og «Etablerte sannheter», der de bokstavlig talt forfaller i møte med bilen.

– I Norge har andre merker fått dominere litt for lenge, så det føles godt å ha en bil som utfordrer status quo. Journalister fra hele Europa har sagt at Mercedes-Benz C-Klasse løfter segmentet videre, og det hadde vi ikke tenkt å holde for oss selv, sier direktør for Mercedes-Benz personbil, Johnny Kristian Danielsen.

Med bedre sikkerhet, størst plass i klassen og først i verden med miljøsertifikatet ISO 14062 setter C-Klasse stasjonsvogn en ny standard i følge Mercedes-Benz.

Vil opp i tet igjen Kampanjen, som er den største satsningen fra Mercedes-Benz så langt i Norge, fremhever merket med selvtillit og glimt i øyet. Markedssjef Christian Gottschalk sier Mercedes-Benz altfor lenge har vært beskjedne i markedsføringen sin.
– De dagene da konkurrentene fikk danse alene på bordet er definitivt over. Mercedes-Benz har vært ledende i bilbransjen siden 1886, så det er viktig at også markedsføringen vår tar tet og er tydelig på en likandes måte. Vi har tross alt klare og unike produktfordeler i bunn, sier han.

Dominerer på dn.no
  Kampanjen, som består av to TV-spotter, tre forskjellige printannonser, DM, forhandleraktiviteter, flyreklame og web, bruker de samme visualiseringene i alle kanaler, blant annet på dn.no der C-Klasse stasjonsvogn dominerer ti dager i strekk.

Vil være tydelig
Mercedes-Benz Norge har valgt å produsere en egen kampanje fra scratch, istedenfor å bruke den offisielle lanseringskampanjen som er utviklet i Tyskland. Dette fordi man i Norge følte behovet for å være tydeligere.

Det er Futatsu Industries som har utviklet kampanjen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.