Smittsomme skjermbilder

Arbeid av

Vi hadde bare såvidt rukket å høre om kommunikasjonskollektivet 2008scandinavia (se nyhets-artikkel) før de første arbeidene deres dukket opp på forskjellige reklamefora og -blogger på nett.

Kampanjen 2008scandinavia har utviklet for Mac-supporttjenesten Teknograd har gått som en farsott på mange av nettstedene rundt i verden der kommunikasjon og kreativitet står i fokus.

Det er bare å google «Teknograd», og referansene til annonsene dukker straks opp. Kampanjen består av magasin-annonser, utendørs, og postere, og har brukt det ikoniske skrivebordet på operativsystemet OS X som annonsens blikkfang, med kreativ organisering av foldere og disker på skrivebordet.

I tillegg ligger kampanjen også på forsiden av prestisjetungeCreativity-Online, sågar som et arbeid leserne kan karaktergi og si sin mening om. Andre annonsører som får tilsvarende ære denne uken er Guinness, Axe, MTV og Apple.

– Det er vi stolte av. Vi har tross alt bare eksistert i tre uker, sier Heisholt i en kommentar til KF Nyheter.

Pop på nett Heisholt forteller også at kommunikasjonskollektivet (det er strengt forbudt å kalle 2008scandinavia for et reklamebyå) har formidabel trafikk på sin blogg, 2008scandinavia.com.

– Bare på en uke har vi hatt godt over 4000 besøkende, noe som er eksepsjonelt bra, forteller Heisholt

Kommentarer

Erik Mathisen

9 år, 5 måneder siden

fin bruk av synthesis