Svorsk langfilm fra McDonald’s

Arbeid av NORD DDB

DDB Oslo og søsterbyrået i Stockholm har laget hver sin del av en 60-sekunder lang reklamefilm for McDonald's nye Gourmet-burgere. En egen telefontjeneste er også del av satsingen.

McDonald’s har i årevis brukt både utenlandske og norskproduserte reklamefilmer. For første gang lanserer de nå en film hvor DDB Oslo har laget en direkte fortsettelse av en film fra sitt søsterbyrå i Stockholm – og satt det hele sammen til en 60 sekunders versjon med to nyheter til to målgrupper.

Det er i forbindelse med lanseringen av to «Gourmet-burgere» DDB har valgt det utradisjonelle grepet. «Kylling Gourmet» har vært lansert med suksess i Sverige, støttet av en film hvor en picknick-date får et litt uventet avbrudd. Da de i Norge skulle lansere en «Bacon Gourmet»-burger, ble oppskriften å fortsette historen der den svenske filmen slutter.

«Bad Date Rescue Team» I tillegg til butikkmateriell blir kampanjen støttet av en telefontjeneste som er direkte knyttet til den bærende idèen i den norske filmen, hvor «Bad Date Rescue Team» redder menn fra dårlige stevnemøter. Ved å forhåndsbestille en oppringning samme dag som en date skal gjennomføres, kan man få en god unnskyldning for å stikke av før man sitter i saksa.

Team på jobben DDB Oslo: Magdalena Kamøy, Kenneth Lamond Johansen, Jessica Paine-Torsnes, Kristian Bye og Isabel Davis Brodtkorb.

Produksjon: Pravda ved Erik Schøien. Regi Mikkel Sandemose.

Lyd til telefontjensten er produsert av Sagveien Resort

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.