Lokker øltørste med design

Arbeid av Fender kommunikasjon AS

Grans Bryggeri satser på design for å overleve en knivskap konkurransevirkelighet. Nå kommer det familiedrevne bryggeriet med en nydesignet ølserie.

Grans bryggeri er blitt kjent for sitt kvalitetsøl gjennom hyppige pallplasseringer i norske smakstester. Konkurransen innenfor bryggeribransjen er imidlertid hard. For å styrke sin posisjon i forhold til de stadig mer internasjonale konkurrentene, kommer nå bryggeriets ølserier Premium, Spesial og Lettøl i ny drakt.

Design og kvalitet – Det holder ikke lenger å bare fokusere på lav pris og å brygge et så optimalt øl som mulig. For å kunne stå frem og bli lagt merke til i butikken, har vi erfart at design er blitt en viktig suksessfaktor, sier administrerende direktør Morten Gran.

Han får full støtte av broren Håkon, som er tredje generasjons bryggerimester i familien Gran. Bryggeriet har allerede merket en markant salgsøkning på de produktene som de til nå har redesignet, ifølge Grans.

I butikk fra mars 2008 Det er Tønsberg-byrået Fender kommunikasjon som har utviklet den nye designen, på oppdrag fra Grans Bryggeri.
– Jeg har forsøkt å skape et design som bygger på øltradisjoner generelt og kombinert dette med et moderne uttrykk, sier grafisk designer Yngve Berge Hansen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.