Nye fjes fronter Finn

Arbeid av

Nytt byrå – nytt konsept. Reklamekjendisen Finn må finne seg i en ytterst liten rolle i de nye filmene fra Kitchen og Finn.no. (Oppdatert)

Siden 2002 har reklamebyrået Hei! og annonsøren Finn.no bygget opp et av landets mest kjente og kjære reklamekonspeter om mannen som solgte trommesettet. Like før jul i fjor ble det slutt på film-moroa for mannen som faktisk heter Finn, da annonsøren valgte å flytte reklamekontoen til Kitchen.

– Kitchen leverte konseptet allerede i pitch-prosessen, og det har vært et godt og spennende samarbeid om resultatet som nå er klart, sier Janne Jacobsen i Finn.no.

Fra torg til reiseliv Finn.no har tidligere rettet mest av oppmerksomheten mot kjøp og salg tjenesten. Den odde stemningen er bevart i de nye filmene, men annonsøren legger nå opp til et større ensemble som kretser rundt reisebiten til Finn.no.

For teamet hos Kitchen har det vært en utfordrende oppgave å samle alle fordelene med Finn.no i et overordnet budskap.
– Men først og fremst har det vært morsomt; dette er fordeler som byr opp til å lage et univers hvor vi samler nettopp ’alle på en adresse, forklarer kreatørene Heidi Mittun-Kjos og Ole Henrik Stubberud i Kitchen.

Hovedpersonene er en førstereisgutt med peiling på billige hoteller og en svensk skiboms med entusiasme for alpinferier. Konseptet vil følges opp med en utstrakt webkampanje i april.
– Finn.no samler nesten alle reisetilbydere i alle tenkelige reisekategorier på ett nettsted. Slik kan forbrukeren enkelt og raskt få oversikt og sammenligne reisetilbud fra en rekke aktører, sier Janne Jacobsen i Finn.no.

Den første filmen begynner å rulle på tv mandag 10. mars. Og i april følges det opp med en større web-kampanje.

Kaada med på laget
Som med tidligere produksjoner for FINN.no står det svenske produksjonsselskapet Mr. Krister og regissør Kalle Breitholtz bak filmene, og webløsningene er utviklet sammen med MediaFront. Kaada har levert musikken, og i tillegg til Mittun-Kjos og Stubberud består teamet hos Kitchen av prosjektleder Ellen Sørnes Hilleren, byråprodusent Caroline Werring Otnes samt konsulent Anders Aunbu.

Artikkelen er også publisert hos
Kampanje.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.