Tradisjonsrik humørspreder

Arbeid av SMFB

Etter mange års fravær fra norske TV-skjermer gjør nå Freia-sjokoladen Smil et comeback med ny reklamefilm laget av SMFB.

–– Det var på tide å vie dette produktet litt oppmerksomhet igjen, sier Line Aarnes, Senior Brand Manager i Kraft Foods Norway.

–– Smil er en av Freias sterkeste og mest tradisjonsrike merkevarer, og et produkt de fleste har et forhold til. Vi har faktisk opplevd et reelt savn av reklame for Smil hos folk der ute, fortsetter hun.

Same same, but different 

Konseptet har fra starten av i 1955 vært at Smil er skapt for å deles, noe man har valgt å beholde, om enn i en litt ny tapning.
– Man skrider ofte litt ærbødig til verket med Freias produkter, så også med Smil. Man føler man har et ansvar for å bringe en tradisjon videre, og at mange av produktene ikke bare tilhører Freia, men også det norske folk, sier Stig Bjølbakk, kreativ leder i SMFB.

Team på jobben:
Byrå: SMFB
Tekst: Stig Bjølbakk
AD: Carl-Erik Conforto
Konsulent: Christian Steen
Prosjektleder/Byråproducer: Camilla Von Borcke
Ansvarlig hos kunde: Line Aarnes, Chris Samways
Regi: Kasper Wedendahl, Bacon

Kommentarer

Erlend Klouman Høiner

Daglig leder i Ida & Erlend

9 år, 8 måneder siden

Jeg likte godt ideen om at Smil aldri har vært nytt som ment! Fin film.

Pål Wehus

9 år, 8 måneder siden

Kjempefint! Very charming. Åpen slutt også. Kommer det en oppfølger? Det er jo langt igjen til toppen av ...eh... bossekjeden. Karate-Kid > Tony Soprano > MacGyver > ...