Kampanje ga søkerekord

Arbeid av

HK Reklamebyrå i Trondheim står bak rekrutteringskampanjen for DMMH, og bidro dermed til tidenes søkerekord til høgskolen.

Dronning Mauds Minne Høgskole, som kun utdanner førskolelærere, har størst framgang i antall primærsøkere av alle studiesteder i hele landet – med hele 31,5 prosent.
– Det er fristende å si at årets rekrutteringskampanje har gitt full uttelling, sier tekstforfatter Hanne Thoresen.

Snakker til hjertet – Årets kampanje er en videreføring av konseptet vi startet for to år siden. Hvor vi tok utgangspunkt i at førskolelærere velger yrke med hjertet og ikke etter lønningsposen. Det ser ut til å stemme, sier Thoresen.

Byrået føyer også til at et utradisjonelt mediavalg uten utdanningsmesse og tung annonsering, men med adshells og bevisst nettsatsing, ser ut til å ha truffet målgruppen. Egen kampanjesite, søkemotorannonsering og nettbannere,  er noen av kanalene de har brukt.

Se kampanjesiten: www.dmmh.no/studier

Byrå: HK Reklamebyrå
AD: Frank Trana
Tekst: Hanne Thoresen
AD-ass: Grethe Moe
Web: Robert Finserås
Prosjektleder: Mari F. Eriksen
Foto: GT    
Kunde: DMMH v/ Hilde Amundsen

Klikk på plusstegnet for å se større versjoner av annonsene. Høyreklikk (ctrl + klikk) for å laste dem ned til skrivebordet.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.