Møt Mr. Bissniss

Arbeid av

«Mr. Bissniss» er et nytt kommunikasjonskonsept for Norwegian og forretningsmarkedet, utviklet av Kitchen.

Flyselskapet Norwegian ønsker å kommunisere at de også har et godt tilbud til forretningsreisende, i tillegg til de lavprisbillettene selskapet allerede er kjent for. I den anledning har reklamebyrået Kitchen alliert seg med den mest drevne forretningsreisende av dem alle, nemlig Mr. Bissniss.

I fire animerte filmer forklarer Mr. Bissniss, en kvikk herre i rødt forretningsantrekk, om fordelene Norwegian tilbyr sine passasjerer, som stor håndbagasjekvote, fritt setevalg, endring av alle billetter og muligheten til å gå rett til gate.
– Selv om du kanskje ikke er like god i bissniss som meg, kan du ihvertfall reise like smart som jeg gjør, sier Mr. Bissniss ifølge Kitchen.
 
Ansvarlig for markedsføring mot forretningsmarkedet hos Norwegian, Marianne Nygård-Hansen, er glad for å ha med Mr. Bissniss på laget.
– Med den erfaringen han har, er han den perfekte talsmann for oss, sier hun.

Markedsdirektør Åsta Braathen legger til at de er svært fornøyde med det nye konseptet:
– Kitchens filmer med Mr. Bissniss demonstrerer tydelig at forretningsreiser hverken behøver å være dyrt eller komplisert, kommenterer Braathen.
 
De fire filmene begynner å gå i flere kanaler fra mandag 14. april, inkludert TV2 og TV3.

Teamet hos Kitchen består av AD Eirik Stensrud, tekstforfatter Thomas Askim, AD-assistent Håkon Stensholt, prosjektleder Nina Buskoven samt konsulent Anders Aunbu. Animasjonen og filmen er gjort av Qvisten Animasjon.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.