Ny kampanjeside for Finn reise

Arbeid av

Kitchen og MediaFront har laget kampanjeside for Finn.no, som en del av det nye reklamekonseptet «Alle på én Adresse».

Kampanjesiden Finn drømmesøk er den største nettaktiviteten selskapet har gjort noensinne. Brukerne som besøker reisetjenesten i dag er i kjøpsmodus og vet allerede hvor de skal. mens den nye kampanjesiden tilbyr besøkende som ikke har bestemt seg for et reisemål, inspirasjon og gode reisetips.
– Drømmesøket skal både bygge kjennskap og kunnskap til Finn reise, inkludere relevante linker til søkefunksjonaliteten på Finn.no og bygge opp under det nye kommunikasjonskonseptet. Dessuten var det viktig at nettstedet skulle være aktuelt over en lengre periode, sier Mikael Eriksson, konsulent i MediaFront.

Omfattende løsning Ifølge Finn.no er dette en svært omfattende kampanjeside, med mye teknisk funksjonalitet og ikke minst brukermuligheter. Den legger også grobunn for Finn.nos første reisetips-tjeneste.  
Kampanjesidens hovedelementer er en konkurranse hvor bruker oppfordres til å gjøre et drømmesøk, samt en community-del med reisetips. Konkurransedelen kårer en månedlig vinner og skal minst leve ut året. Løsningen med reisetips er en mer varig aktivitet. Likevel fungerer kampanjesiden som en integrert opplevelse.
– Vi har utviklet en del store kampanjesider de siste årene, men denne er muligens den mest omfattende. Den utfordret oss både filmteknisk og generelt teknisk sett. Hele løsningen er laget i Flash med Google Maps integrert, avslutter Eriksson. ?

Geografisk posisjonering
To flash-designere og to interaktive programmere har jobbet i rundt en måned med nettløsningen.
– Det har blant annet vært en omfattende jobb å få til den geografiske posisjoneringen av reisetipsene. Vi gjør oppslag mot en database med over 6 millioner steder i verden, basert på lengde- og breddegrader sendt fra Flash, for å automatisk Finne navnet på stedet du plasserer reisetipset. Destinasjonene må også linkes til Finn.no sine egne koder, for at vi skal kunne vise relevante hoteller, flyreiser, pakkereiser og restplasser spesifikt i sammenheng med de forskjellige reisetipsenes destinasjoner, sier Sverre Stabel, Interactive Director i MediaFront

Filmshooten ble gjort i Stockholm av Mister Krister. Wox er backend-leverandør.

Se kampanjesiden her.

Team Kitchen: Ole Henrik Stubberud (AD), Heidi Mittun-Kjos (Tekstforfatter), Anders Aunbu (Konsulent), Caroline W. Otnes (Producer), Ellen Sørnes (Prosjektleder)    

Team MediaFront:
Mathias Friis (AD), Pål H. Dobloug (Tekstforfatter), Sverre Stabel (Interactive Director), Christian Ruud (Multimedist), Marc Garcia (Interactive programmer), Felipe Hefler (Interactive programmer), Mikael Eriksson (Konsulent_Prosjektleder), Per Christian Aagenæs (Teknisk Konsulent_Prosjektleder)

Team Finn.no:  Magne Uppman (Online Marketing Manager), Janne Jacobsen (Markedssjef)

Kommentarer

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

9 år, 7 måneder siden

Litt av en jobb

Jeg får ikke skrevet hele navnet mitt ferdig på starten -kan du endre siten slik at jeg får det? Plis? Det er på 25 bokstaver -Skulle ikke ta lange tiden

:

Espen Bjarnø

CTO i Movi Tech AS

9 år, 7 måneder siden

Det var godt å få denne kjempen på lufta. Kjenner at den stive nakken av noe sen nattejobbing begynner å slippe. ;)

Magnus Cederholm

Designer i NRK

9 år, 7 måneder siden

Fin jobb, me

Jeg søkte på Tokyo og dette var hva jeg fikk som resultat på søket mitt

Vi beklager
Vi har ingen reiser som oppfyller alle dine ønsker

FINN har lagt om tjenesten, og det kan hende at siden du leter etter er flyttet til et annet sted på nettstedet vårt

Så ville jeg tipse om Svalbard, men da fikk jeg beskjed om at Svalbard ikke var mulig å tipse om

Kanskje ikke rett sted å spørre om dette, men hvorfor legge siden i en pop-up?

Espen Bjarnø

CTO i Movi Tech AS

9 år, 7 måneder siden

@Magnus: Kommer litt ann på hvor du søker på siten. Om det er i splashen (drømmesøk) eller om det er inn på siten i kartsøket (To valg der også). De oppfører seg forskjellig. Ellers.. alt om designet og GUI valg er ikke mitt bord. :)@Tom: Skal sende over innspill på lengden av navn til flasherene. Thanx.God helg!