Vil ha ditt musikalske DNA

Arbeid av NORD DDB

DDB Oslo og Bleed har i samarbeid utviklet en webside og en viralfilm for Pepsi Max. Området er musikk og temaet er «unleash your music DNA.»

– Musikk er viktig for Pepsi Max, og hva er vel da mer naturlig enn å la mennesker få lov til å leke med selve grunnsteinen, nemlig musikk-DNA. Musikk-DNA er noe som alle har, og er sammensatt av og inneholder mange ulike deler. Hvem liker vel bare én type musikk når de ser dypt inn i seg selv? spør den relativt store arbeidsgruppen retorisk.
 
Websiden går ganske enkelt ut på at du skal ta alle sjangere du liker eller har i musikksamlingen din, og sette de sammen til et symbolsk bilde og en sang. Viralfilmen viser en gutt med ganske spesielle evner når det gjelder musikk.
 
Websiden er produsert av Bleed, og viralfilmen er produsert av Monster.
 
Websiden ser du her.

DDB Oslo
Tekstforfatter: Magdalena Kamøy og Jørgen Gjærum
AD: Dennis Tönnkvist
Rådgiver: Ester Conings Vanvik
Prosjektleder: Mirka Härkönen
Produsent: Cyril Boije
Planner: Kristin Pettersen
 
Bleed
AD: Kjetil Wold og Henrik Sander
Design: Fredrik Melby
Programmerer: Bjørn Gunnar Staal
Teknisk rådgiver: Stian Johansen
Prosjektleder: Katrine Haug
Foto: Chris Harrisson
 
Monster
Regi: Henrik Sander
Produsent: Helene Lunde

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.