Mewe til kidsa

Arbeid av DIST Creative

Telefonabonnementet NetCom Mewe lanseres med en omfattende teaser-kampanje med utgangspunkt i hvinende cheerleadere, gratis kebab og en sykkelgerilja.

For å skape nysgjerrighet rundt navnet på det nye Netcom abonnementet Mewe før selve lanseringen, utarbeidet Dist en teaser-kampanje som skulle gi den unge målgruppen positive assosiasjoner til navnet på abonnementet.

– Det nye abonnementet er rettet mot målgruppen 18-30 år, og lanseres med en spennende vri både profil- og innholdsmessig, noe som gjør at vi tror sterkt på denne satsingen. Alt vi har lagt opp til under teaser-kampanjen, handler om å treffe unge der de er, uansett om det er på nettet, på løkka når de spiller fotball, eller når de skal ha nattmat på vei hjem fra byen, forteller byråleder i DIST, Morten Isachsen.

På bloggen mewe.no kunne man blant annet se filmer fra ulike stunts som ble gjennomført rundt i Oslo. Tyve Mewe-cheerleadere overrasket fotballspillende gutter med gratis heiarop, og det ble hengt ut gratis t-skjorter i klesbutikker. Bysykler ble oppgradert til Mewe-cruisere, og Bislet Kebab ble bygget om til Mewe Kebab House med gratis kebab på menyen.

God respons Mewe-sjef i NetCom, Tor-Erik Hagen, synes teaser-kampanjen har overgått alle målsetninger.

–– Det er veldig gøy å se interessen og engasjementet til unge mennesker der ute. På flere blogger og nettsider har det vært diskutert side opp og side ned om hva Mewe kan være. Enkelte har til og med lekt privatdetektiver, og sjekket alt fra pantentkontoret til varemerkesidene for å finne ut hvem som har registrert navnet. Rett før lanseringen fant noen ut at det var NetCom som sto bak, og det passet jo helt perfekt, avslutter han.

Reklamebyrå: Dist
Kreativt team: Eirik Sørensen, Michael Hansen og Finn Knudsen
Konsulent: Morten Isachsen
Prosjektleder: Silje Kristin Granum
Produksjonsselskap film: Disorder Films
Produksjonsselskap web: Jimmy Royal

Kommentarer

Henrik Fjeldberg

Grafisk designer i Henrik Fjeldberg

9 år, 4 måneder siden

Vi hadde en bra diskusjon om kampanjen her
http://www.kjefta.org/exclusive-just-in-mewe-pop-up-store/

Espen Bjarnø

CTO i Movi Tech AS

9 år, 5 måneder siden

Selve www.mewe.no siten er veldig bra gjennomført! Spesielt at den er ren flash og faktisk føles som en riktig web 2.0 / html site. :)
Bra jobba!

Vegard Bjørlykke

Ansatt i Apt

9 år, 5 måneder siden

Beste jeg har sett på lenge!
Kudos!

Dagmar Kollstrøm

Partner og kreatør i Ernö

9 år, 5 måneder siden

Cheerleading gjør meg glad. Har igrunnen vært fan siden jeg så den første Bring It On-filmen.

Rune Woldsnes Tropenatt

Kreatør, Tekstforfatter i Mr. Who

9 år, 4 måneder siden

Jeg fikk bab, så dette er bra!

Henrik Bydal

Innholdsrådgiver / Partner i Breakfast

9 år, 4 måneder siden

Bra jobba, av og til skulle jeg ønske at jeg var dere.

Trygve Sørli

Kreatør i Sempro

9 år, 5 måneder siden

Flott!