Hvor synlig må det være?

Arbeid av Babusjka

Røde Kors Ungdom er ute med en film i sin pågående kampanje mot menneskehandel. Regissør Kristoffer Borgli fra produksjonsselskapet Babusjka står bak.

Kampanjen stiller spørsmålet «Hvor synlig må det være før vi ser det?», og utgangspunktet er at ingen mennesker fortjener å bli behandlet som dagligvarer. Likevel blir mennesker daglig utnyttet i tvangsprostitusjon, organsalg og tvangsarbeid, uten at vi alltid makter å se det.

Filmen tar utgangspunkt i tilsynelatende normale hverdagsscener fra Norge.

Det er ikke noe byrå involvert i filmen, og Borgli står også for ideen.  Plakatene har gutta i «Your Friends» (www.yourfriends.no) stått for. De er
også bakmennene for designbloggen www.kjefta.org.

Prod.Selskap: Babusjka
Regi: Kristoffer Borgli
Produsent: Christian Lien Jensen
Fotograf: Jens Ramborg
Klipp: Kristoffer Borgli
Online: Paperbag AS
Musikk: Grizzly Bear (Warp Records)

Kommentarer

Henrik Fjeldberg

Grafisk designer i Henrik Fjeldberg

9 år, 3 måneder siden

Veldig fin film, får bare håpe den får nok publisitet.