Fargerikt fra Fretex
En litt annerledes motekampanje fra Fretex: Motivene er satt sammen av ulike merkeklær og kampanjeaktivitetene går ut på å lære å lage nytt av gammelt.
Aktuelt byrå
Publicis Kitchen
Fretex vil både ha oss til å handle brukt og å lære hvordan brukte tekstiler kan «forvandles» til ny design.
– I denne kampanjen har vi fått låne en varmepresse og designet motiv som gjør at kundene kan redesigne plaggene de handler hos oss, sier Katarina Grønmyr, prosjektleder for Redesign i Fretex.
25 butikker fra Tromsø i nord til Lyngdal i sør arrangerer derfor en redesign-dag. Det tilbys også kurs flere steder i landet for de som ønsker å lære mer om redesign.
Ditt skattekammer. Kitchen ønsker å vise at Fretex er en skattekiste.
I denne kampanjen synliggjør vi et fargerikt Fretex for å understreke at Fretex er en spennende skattekiste. Fretex er for mange, spesielt den yngre delen av målgruppen vår, de mellom 16 30 år, et spennende virkemiddel for å ha et sterkere personlig, individuelt uttrykk. Fretex har mye å tilby som mange vil føle kan gli inn i en hvilken som helst urban street fashion-butikk. Målet med denne kampanjen er å vise at Fretex har unike og spennende plagg, forteller Rune Roalsvig, konsulent i Kitchen.
– Høstkampanjen 2008 er basert på innsikten om at second hand-trenden vokser, og det øker Fretex potensielle marked. Det blir derfor sentralt å bygge denne kjøpsmotivasjonen, særlig med tanke på nye kunder, sier Espen Haugen, planner i Kitchen.
De kreative løsningene vil synes i avisannonser landet rundt, i de største regionsavisene, samt i butikk.
Team: Anne Gravingen, Bendik Romstad, Mathis Bentzen, Ingvill Selliaas, Nina Buskoven, Rune Roalsvig.
Klikk plusstegnet i mediespilleren for større visning av annonsene. Høyreklikk eller klikk «neste»-pilen for å laste annonsene ned til skrivebordet.
8d68230a-c47d-4228-ae96-a0f3a9cf0a77.pdf
Involverte byråer
Publicis Kitchen