Peugeot viser ekte muskler

Arbeid av NORD DDB

Nye Peugeot 308 SW lanseres i disse dager, og Peugeot Norge har for første gang valgt å ikke bruke internasjonalt materiell. Rapp Collins DDB står bak den norske lanseringskampanjen.

Det biljournalister særlig har fremhevet ved Peugeot 308 SW, er de unike seteløsningene. Her er det enkelt å slå sammen ett eller flere seter, vippe dem opp på høykant eller ta ut alle sammen og få et flatt bagasjegulv.
– Det ble naturlig å ta tak i det praktiske ved bilen, forteller Gisle Bakkalia og Jan Willy Skjølberg, som utgjør det kreative temaet bak kampanjen.

– Vanligvis er bilreklame feiende flotte bilder av bilen, noe som kanskje ikke sier så mye. Vi ville fortelle noe som norske bilkjøpere kunne kjenne seg igjen i, nemlig det å justere plassen i bilen etter behovet der og da.

Lanseringskampanjen går i mange ulike kanaler; dobbeltsider og helsider i avis, DM til egne kunder og ny kunder, bannere på internett, mobil- og utendørsreklame.

En egen demonstrasjon av de mange seteløsningene ligger dessuten på peugeot.no.

Teamet hos Rapp Collins DDB:
Jan Willy Skjølberg, AD
Gisle Bakkalia, tekstforfatter
Ynge Holtberget, rådgiver
Ann-Cathrin Sved, prosjektleder
Ansvarlig hos Peugeot: Lars Ruud og Mari Greve-Løberg

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.