Jotun lanserer i disse tider Sens en ny og helsevennlig interiørmaling, som skal være helt uten skadelige avgasser, lukt og løsemidler. Nyheten bringes til folket gjennom en ny reklamefilm fra Try.
Denne gang valgte vi å la en av de mest oversette minoritetsgruppene i landet komme til ordet, forteller teamet, Egil Pay og Lars Joachim Grimstad.
Etter å ha blitt utsatt for grusomme overgrep gjennom årtier der forurensning og løsemiddelskader har utgjort hverdagen, var det på tide å gi dem en stemme.
Byrå: TRY
Arbeidsgruppe: Egil Pay, Lars Joachim Grimstad, Cathrine Wennersten, Morten Pulmer
Produksjonsselskap: Paradox
Regi: Kristoffer Carlin (med Gaute Hesthagen som co-pilot)
Produsent: Gry Sætre
Etterarbeid: Video Workshop
Kundeansvarlig: Hege Lundh, Kjetil Urheim
Involverte byråer
TRY