Morgendagens helter

Arbeid av McCann Oslo

StatoilHydro lanserer en omfattende kampanje som viser frem selskapets satsing på unge talenter.

Gjennom kampanjen «morgendagens helter» forteller StatoilHydro om sin betydelige satsing på utvikling av talenter. Selskapet er en viktig støttespiller til talentutvikling, og fokuserer spesielt på idrett, kultur og utdanning.
– Morgendagens helter handler om å finne og ta vare på talentene. Vi støtter innovasjon og utvikling for fremtidige generasjoner. Dette har StatoilHydro gjort i mange år, og denne kampanjen er et uttrykk for vår engasjement, sier Oddvar Høie, markedssjef i StatoilHydro.

Helter på nett Den nye nettsiden www.statoilhydro.com/helter er sentral i kampanjen. Her har selskapet samlet de ulike personene, organisasjonene og arrangementene de støtter. På nettsiden kan man blant annet laste ned musikk fra artistene, vinne billetter til konserter eller se aktivitetskalendre.

Blant personer som støttes er alt fra fremadstormende musikere som Tine Thing Helseth og Silvia Moi, til allerede etablerte helter som Ole Gunnar Solskjær og Leif Ove Andsnes. Sistnevnte har StatoilHydro støttet helt siden 1991.
– Gjennom sponsorater og stipender innen utdanning, idrett og kultur ønsker vi å bidra til at Norge også fremover kan dyrke frem de flinkeste menneskene, sier Høie.

Reklamefilmer I tillegg til nettsiden sparker selskapet også i gang en reklamekampanje på TV, kino, nett og print. Fire ulike reklamefilmer er spilt inn på flere steder rundt om i landet, og viser utvalgte unge talenter innen idrett, musikk og kunst, under slagordet «det er på de små scenene de store drømmene skapes».

Ansvarlig konsulent Marit Høvik Hartmann og kreativt ansvarlig Atle Skageng McCann mener det er utrolig inspirerende å få jobbe med et talentutviklingsprogram med et så bredt og dypt faktisk innhold.
– Dette handler ikke om et reklame-ferniss, men å synliggjøre StatoilHydros rolle i samfunnet og deres engasjement på viktige områder for oss alle, sier Skageng.
 
– StatoilHydro støtter innovasjon og utvikling for fremtidige generasjoner på mange ulike felt, fordi selskapet mener det er viktig at det norske samfunnet gir muligheter til innovatører, talenter og potensielle helter. Skal vi lykkes i fremtiden trenger både selskapet og samfunnet flere slike mennesker. Helter inspirerer oss og binder oss sammen, sier Høvik Hartmann.
 
McCanns arbeidsgruppe: Geir Florhaug, Jeppe Christoffersen, Sigurd Solberg, Annette Kriszat, prosjektleder Kristin Lien, planner Haldor Hårvik, ansvarlig konsulent Marit Høvik Hartmann og kreativt ansvarlig Atle Skageng. Digitalt ansvarlig: Konsulent Mark Hamilton, prosjektleder Yvonne Jacobsen, kreatørene Frank Undheim og Morten Berger Karlsen og webdesigner Håvard Gjelseth i SDG.  Byråprodusenter: Monica Skar og Beril Holte Rasmussen.

Eksterne samarbeidspartnere har vært: 4 ½ med regi Marius Holst på konseptfilmen «Ugjort» (i mediespilleren), Einar Film med regi Morten Tyldum (filmene «Sport», «Kultur» og «Utdanning» som kommer senere i høst), B-reel (Stockholm) på flash-produksjon og programmering, MediaFront har gjort bannerproduksjon og Gyro har produsert film- og billedinnholdet på web. Teknisk implementering er gjort av StatoilHydro.

Kommentarer

Ole Hallvard Kveseth

Art Director i McCann Oslo

9 år siden

vakkert

Pål Wehus

9 år siden

Njål: ...dere er hjertelig velkommen til å donere noen kroner Statoil - eller har dere brukt alle opp på å skryte av noe dere ikke gjør?...Ouch, Njål. Du er bad, altså.De sier at de støtter morgendagens helter. Det gjør de. Og alle er velkomne til å søke. Så jeg synes dette var langt innafor hva de kan tillate seg. En perle av en feel-good film. (Men det er klart at turnforbundet bør ligge bra an i neste søknadsrunde).

Hilde Bredesen

9 år siden

Enig. Flott kombinasjon av bilder og musikk. Hvem er vokalist?

Ole Martin Buene

9 år siden

hurra!

Tina Jørgensen

Ansatt i Bates

9 år siden

Må innrømme at jeg så en gang til etter Mer heltepotensiale .. og ja, hvem er vokalist?

Petter Bryde

Ansatt i POL

9 år siden

Gratulerer med veldig fin film.

Njål Berge

9 år siden

Kjempefin film! Deilig med litt god gammel Elton i mediene igjen nå som Kanal24 har lagt ned og Radio Norge har valgt å sponse back-katalogen til Billy Joel i stedet for.MEN Statoil og Oddvar Høie; det er vel litt småfrekt å forsøke å ta æren for våre skøyte og hopp-talenter når Statoil ikke har dyttet inn en krone i noen av idrettene på langt over 10 år. Jeg skjønner at det blir kanskje for kjedelig kreativt å bare viser bilder av folk som trikser en fotball - for det er vel strengt tatt det eneste Statoil faktisk bidrar til ... eller har dere bare glemt å føre opp de fantastiske prosjektene på /heroes.com. Sist jeg sjekket var det gode gamle amerikanske Nestle som holdt liv i barne hoppskolene rundt omkring i det ganske land - men dere er hjertelig velkommen til å donere noen kroner Statoil - eller har dere brukt alle opp på å skryte av noe dere ikke gjør?

Stein Simonsen

Ansatt i McCann Oslo

9 år siden

Det synes jeg var en fin film.

Pål Wehus

9 år siden

Det synes jeg også, Stein.
Det synes jeg også, Stein.

Tina Jørgensen

Ansatt i Bates

9 år siden

Må innrømme at jeg så en gang til etter Mer heltepotensiale
og ja, hvem er vokalist?

Njål Berge

9 år siden

Jeg er helt enig Pål - det er lenge siden jeg har blitt så glad av å se en film. Den trykker på alle de rette knappene - god musikk, barn - trenger bare en bikkje og en byggdetulling så har vi en sikker Gullfisk!Poenget mitt var ikke om dette var en bra og/eller smart film. Jeg er helt sikker på at den gjør en utmerket jobb!Den litt kvalmende følelsen som sniker seg inn hos meg, skyldes måten Statoil, et selskap som med skam å melde ikke akkurat er hovedleverandør av feel-good på andre områder, enten det gjelder sikkerhetsrutiner i Nordsjøen eller forretningsutvikling i bananrepublikker, helt uten å blunke kan lage et konsept "helter" og en kommunikasjon som sikkert koster langt mer å lage/sende enn det beløpet som de faktisk bruker på å støtte Norske Talenter.Det kan godt være at man kan komme seg unna med å "illustrere" konseptet sitt med aktiviteter som man ikke sponser, men når man vet hvor hardt ildsjelene rundt omkring i Norge arbeider for å få frem de talentene vi har - og hvor mye arbeid som f.eks skiforbundet legger i å få sponsorer til breddearbeidet - så opplever jeg at denne overdådige hyllesten av seg selv som samfunnsaktør som pinlig.McCanns slagord er jo; Truth Well Told ... det var Well Told men noe særlig Truth i det var det ikke. Men det spiller kanskje ingen rolle så lenge filmen er fin?

Stein Simonsen

Ansatt i McCann Oslo

9 år siden

Det synes jeg var en fin film.