Rosa sløyfe-aksjonen 2008

Arbeid av Artell kommunikasjon AS

Tønsberg-byrået Artell lanserer på vegne av Brystkreftforeningen en kampanje for Rosa sløyfe-aksjonen 2008. Kampanjen blir synlig på 50 Oslo-busser i oktober.

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse for å øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. I Norge har Rosa sløye blitt markert siden 1999, og foreningen for brystkreftopererte (FBB) og Kreftforeningen står sammen om årets aksjon.
 
Fire nakne kvinner i typisk brystkreftalder vil de neste ukene pryde hele 50 busser i Oslo. Alle kvinnene er brystkreftopererte og på flere av bildene blottlegges arr etter operasjonene.
–– Ikke mange vet at 3000 kvinner får diagnosen brystkreft i Norge hvert eneste år, og dette er noe vi ønsker sette fokus på, forteller Lene Mastberg, kundeansvarlig hos Artell Kommunikasjon.
 
Medvirkende på jobben har vært: Dag Østby, Gunn-Hilde Jellum Erichsen, Ina Engelstad, Kyrre Jansen og Lene Mastberg.
 
Fotografiene er tatt av Morten Krogvold.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.