Rosa sløyfe-aksjonen 2008

Tønsberg-byrået Artell lanserer på vegne av Brystkreftforeningen en kampanje for Rosa sløyfe-aksjonen 2008. Kampanjen blir synlig på 50 Oslo-busser i oktober.

15769 3841e original

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse for å øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. I Norge har Rosa sløye blitt markert siden 1999, og foreningen for brystkreftopererte (FBB) og Kreftforeningen står sammen om årets aksjon.



Fire nakne kvinner i typisk brystkreftalder vil de neste ukene pryde hele 50 busser i Oslo. Alle kvinnene er brystkreftopererte og på flere av bildene blottlegges arr etter operasjonene.

– Ikke mange vet at 3000 kvinner får diagnosen brystkreft i Norge hvert eneste år, og dette er noe vi ønsker sette fokus på, forteller Lene Mastberg, kundeansvarlig hos Artell Kommunikasjon.



Medvirkende på jobben har vært: Dag Østby, Gunn-Hilde Jellum Erichsen, Ina Engelstad, Kyrre Jansen og Lene Mastberg.



Fotografiene er tatt av Morten Krogvold.


Involverte byråer

Artell kommunikasjon AS