TV-aksjonskampanjen er klar

Arbeid av Dinamo

Søndag 19. oktober er det duket for TV-aksjonen for Blå Kors. Dinamo står bak årets kampanje.

I lang tid har det pågått forberedelser frem mot den årlige TV-aksjonen i regi av NRK. Nå starter kampanjen, som i år handler om «Det hemmelige landet».

De usynlige TV-aksjonen Blå Kors skal hjelpe mennesker som lider under eget eller andres alkohol- og/eller rusmisbruk. Hovedfokuset er på barn og unge som vokser opp i familier med rusmisbruk. TV-aksjonen skal bidra til at disse barna får en bedre oppvekst og et bedre utgangspunkt for voksenlivet.

Dinamo har vært samarbeidspartner på utvikling av design, informasjonsmateriell, budskap og ikke minst massekommunikasjonskampanjen som starter i uke 41.
– En hver TV-aksjon er avhengig av gode samarbeidspartnere. Dinamo har siden januar vært en viktig bidragsyter og gjennom sitt engasjement og arbeid bidratt til at TV-aksjonen Blå Kors har en flott identitet visuelt og et helstøpt og godt kommunikasjonskonsept. Vi gleder oss nå til å få kampanjen på lufta og vise hele det norske folk hva TV-aksjonen Blå Kors handler om, sier aksjonsleder Harriet Rudd.

Kampanjen består av filmer, avis-/nettannonser og utendørsreklame. I tillegg er det produsert to dokumentarer om «Det hemmelige landet» som har premiere på NRK henholdsvis 15. og 16. oktober.

For noen som virkelig trenger det Dinamo har jobbet med flere TV-aksjoner de siste årene. Sist med kampanjen for Leger uten grenser i 2006.
– Det er et privilegium å få jobbe med TV-aksjonene. Vi får muligheten til å gjøre en forskjell for noen som virkelig trenger det, og det er krevende fordi hver TV-aksjon er unik med ulike problemstillinger, forskjellige organisasjoner og formål. Fellesnevneren er å samle inn så mye penger som mulig. Bare i Norge finnes det minst 120.000 barn som vokser opp i hjem preget av alkoholmisbruk. Kampanjen skal bidra til å sørge for nok bøssebærere, som igjen samler inn nok penger slik at vi kan hjelpe blant annet disse barna, sier teamet i Dinamo.

I mediespilleren: To filmer og tre plakater/annonser.

Team i Dinamo:
AD: John Rørdam/Kate Hagen/Jennie-Ann Johansson
Tekst: Morten Andresen/Merethe Honne
Ad-ass: Guro Trevland/Trine Kvarud
Kundeansvarlig: Anniken Hallan
Prosjektledere: Anita Engen Hjelset og Charlotte Kristoffersen
Design: Tonje Jæger
Byråprodusent: Tonje Østby

Fotograf annonser: Lars Botten

Filmproduksjon ved Moland Film
Regissør: Arild Andresen
Produsent: Carl Christian Hvoslef

Medieformidler: Mediacom v/Cecilie Skjøren
Teknisk utforming nettannonser: HyperInteraktiv

Kommentarer

Cathrine Pryser

9 år, 1 måned siden

Fine filmer!
Viktig sak!
Her er det bare å benytte søndag 19. oktober til å gå med bøsser.