TV-aksjonskampanjen er klar

Søndag 19. oktober er det duket for TV-aksjonen for Blå Kors. Dinamo står bak årets kampanje.

14993 92c39 original
14994 45134 original
14995 109dd original
14996 9aada original
14997 a9967 original

I lang tid har det pågått forberedelser frem mot den årlige TV-aksjonen i regi av NRK. Nå starter kampanjen, som i år handler om «Det hemmelige landet».

De usynlige TV-aksjonen Blå Kors skal hjelpe mennesker som lider under eget eller andres alkohol- og/eller rusmisbruk. Hovedfokuset er på barn og unge som vokser opp i familier med rusmisbruk. TV-aksjonen skal bidra til at disse barna får en bedre oppvekst og et bedre utgangspunkt for voksenlivet.

Dinamo har vært samarbeidspartner på utvikling av design, informasjonsmateriell, budskap og ikke minst massekommunikasjonskampanjen som starter i uke 41.

En hver TV-aksjon er avhengig av gode samarbeidspartnere. Dinamo har siden januar vært en viktig bidragsyter og gjennom sitt engasjement og arbeid bidratt til at TV-aksjonen Blå Kors har en flott identitet visuelt og et helstøpt og godt kommunikasjonskonsept. Vi gleder oss nå til å få kampanjen på lufta og vise hele det norske folk hva TV-aksjonen Blå Kors handler om, sier aksjonsleder Harriet Rudd.

Kampanjen består av filmer, avis-/nettannonser og utendørsreklame. I tillegg er det produsert to dokumentarer om «Det hemmelige landet» som har premiere på NRK henholdsvis 15. og 16. oktober.

For noen som virkelig trenger det Dinamo har jobbet med flere TV-aksjoner de siste årene. Sist med kampanjen for Leger uten grenser i 2006.

Det er et privilegium å få jobbe med TV-aksjonene. Vi får muligheten til å gjøre en forskjell for noen som virkelig trenger det, og det er krevende fordi hver TV-aksjon er unik med ulike problemstillinger, forskjellige organisasjoner og formål. Fellesnevneren er å samle inn så mye penger som mulig. Bare i Norge finnes det minst 120.000 barn som vokser opp i hjem preget av alkoholmisbruk. Kampanjen skal bidra til å sørge for nok bøssebærere, som igjen samler inn nok penger slik at vi kan hjelpe blant annet disse barna, sier teamet i Dinamo.

I mediespilleren: To filmer og tre plakater/annonser.

Team i Dinamo:

AD: John Rørdam/Kate Hagen/Jennie-Ann Johansson

Tekst: Morten Andresen/Merethe Honne

Ad-ass: Guro Trevland/Trine Kvarud

Kundeansvarlig: Anniken Hallan

Prosjektledere: Anita Engen Hjelset og Charlotte Kristoffersen

Design: Tonje Jæger

Byråprodusent: Tonje Østby

Fotograf annonser: Lars Botten

Filmproduksjon ved Moland Film

Regissør: Arild Andresen

Produsent: Carl Christian Hvoslef

Medieformidler: Mediacom v/Cecilie Skjøren

Teknisk utforming nettannonser: HyperInteraktiv

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS