Budskap til de etterlatte

Arbeid av Screenplay Kommunikasjon

Jølstad begravelsesbyrå er ute med ny kampanje og en ny nettjeneste hvor man kan legge inn og oppbevare informasjon til hjelp for de etterlatte.

Jølstad begravelsesbyrå og Virtual Garden har gjennomført flere kampanjer hvor budskapet har vært at man kan påvirke sin egen avskjed, og at man bør skrive ned ønsker for gravferden.

Årets kampanje lanserer en ny nettjeneste, utviklet av Screenplay, hvor man enkelt kan legge inn og oppbevare slik informasjon, sammen med andre opplysninger som vil være til hjelp for de etterlatte. Med «Min egen gravferd» får brukerne et gratis, passordbeskyttet arkiv på Jølstads nettsider.

De tidligere kampanjene har høstet mange priser, både for form og tekst. I år har annonsene fått et nytt uttrykk, med store fotografier tatt av Damian Heinisch (Rune Kongsro har knipset de foregående kampanjene).
– Vi ønsket å la bildene få en viktigere rolle. Her er det rom for fortolkning, mens tekstene er mer rett på sak enn før, sier Anders Molstad, tekstforfatter i Virtual Garden.

– Damian har gjort en kjempejobb med bildene. Her er det lagt utrolig mye arbeid i detaljer og små nyanser, sier AD Mattis Bentzen.

Kampanjen starter i dag, fredag 14. november i A-Magasinet og en rekke lokale aviser.

Klikk plusstegnet for å se større versjoner av annonsene. For å lese brødteksten kan det lønne seg å høyreklikke i mediespillervinduet for å laste ned annonsene til skrivebordet.

Kommentarer

Per Kristian Voss Halvorsen

Kreativ leder i ANTI

9 år siden

Utrolig fint. Faller spesielt for fjellannonsen. Strålende art direction og veldig godt tenkt.

Bernt Anker Bakken

Daglig leder / rådgiver i Why Oslo

9 år siden

Veldig, veldig fint gjort :)

Geir Florhaug

Art Director i Prodigious Norge

9 år siden

Så. Der kom den. Årets Jølstad-kampanje. Minst like bra som de forrige. Gratulerer.