Lanserer ny logo på radio

Arbeid av

Animal Planet henvendte seg til TBWA\Oslo for å rette oppmerksomheten mot sin oppdaterte logo. Resultatet ble naturlig nok en radiokampanje.

– Vi er stolte av vår nye logo og ønsket å lage en kampanje for å sette fokus på denne. Radiokampanjen TBWA\Oslo har utviklet for oss er kanskje ikke det første man tenker på når det gjelder logo-lansering, men det handler jo ganske enkelt bare om å skape maks relevant oppmerksomhet rundt Animal Planet, sier Marketing Manager i Animal Planet, Rickard Lawson.

Byrået ønsket å utforske hvordan det var å si dyrenavn, ved å imitere dyrelyder.
– Kunden likte denne ideen, og vi har brukt god tid i studio hos alltid like entusiastiske Stig & Stein for å komme frem til dette resultatet. Det som er litt morsomt er at alle 13 spottene er lest av samme skuespiller, Gustav Nilsen, og at han gjorde «tiur» lett som bare det, men slet mer med «ape», sier Henrik Bydal, kreatør i TBWA\Oslo.

Kampanjen består av 13 spotter på to til fire sekunder, og skal gå på både mindre og større kommersielle radiokanaler. Du hører fem av spottene ved å klikke «neste»-pilen i mediespilleren.

Arbeidsgruppe hos TBWA\Oslo: Henrik Bydal, Trygve Sørli, Per Øivind Bang, Kristine Lie Ludvigsen

Kunde: Rickard Lawson
Produksjonsselskap: Stig&Stein

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.