Mafiosi og kjøttpuck
Burger King fortsetter å leke med mafiasjangeren, og lanserer nok en radiokampanje med gjentagende og tidvis surrealistiske dialoger.
Aktuelt byrå
Futatsu Industries
Igjen er det Whopper som er produktet i spottene, men det er langt alvorligere temaer som plager hovedpersonene Frank og Tony.
Dialogene er preget av gjentakelser og skjulte trusler, og «er egentlig en kamp på liv og død, kanskje», ifølge byrået.
Frank og Tony var også hovedpersonene da Burger King i sommer fikk to shortlistplasseringer i Cannes Lions for sin «Mob Speak»-radiokampanje.
Markedsdirektør i Burger King Sven Hars sier at Burger King har god erfaring med å bruke sjangere og klisjeer.
– Vi ser at vår lekne og lett maskuline stil scorer godt i målgruppen, og vi fortsetter derfor dette konseptet. Burger King er opptatt av å tilby de beste hamburgerne i verden, da er det klart at Whopperen blir gjenstand for en del pussige samtaler, sier han.
Radiospottene er utviklet av Futatsu Industries og produsert av Rørmark Musikkproduksjon.
Klikk «Neste»-pilen i mediespillervinduet for å høre de to radiospottene.