McCann lanserer Annonsatoren

Arbeid av McCann Oslo

McCann har utviklet en annonsegenerator for Scanpix: Annonsatoren fungerer som en annonsemaskin, legg ideen inn, få annonse ut. Og få den på trykk om den er god nok.

McCann har altså begynt å outsource idéarbeidet sitt, etter en innledende kampanje i KFs redaksjonelle produkt på papir, KF magasinet.
– De siste seks månedene har vi generert våre egne ideer på Scanpix sine bilder i dobbeltsider i KF under fanen «Du har ideene – vi har bildene» – nå må andre ta fakkelen videre, sier tekstforfatter Tore Woll.

Woll og makker Erlend Kloumann Høiner er dog ikke redde for å bli arbeidsledige med det første.
– Men hvem vet, med litt mer AI [Artificial Intelligence – red.komm.] og input så kan den kanskje lage annonser helt av seg selv. Men inntil videre kan man lage sine egne på annonsator.no, sier Klouman Høiner.

Kreativt team: Tore Woll og Erlend Klouman Høiner
Konsulent og prosjektleder: Paal Tarjei Aasheim og Gine-Line Kalleberg  
Grafisk formgiver: Nettan Stubberud
Kundekontakt: Eirill Wiik og Joakim Nilsson
Produksjon: Mediafront ved Felipe Hefler som flashdesigner,  Paulo Paes som flashprogrammerer, Terje Wollman som prosjektleder og  Mikael Eriksson som konsulent.
Backend: Espen Bjarnø, Wox

Kommentarer

Eirik Fjellaksel

Byråleder & rådgiver i Good Morning

9 år siden

Debug player sier følgende:Error #2044: Unhandled IOErrorEvent:. text=Error #2035: URL Not Found.