Naken for kreftsaken

Arbeid av Virtual Garden

10. november lanserer Kreftforeningen årets «Menn og kreft»-kampanje, som er en videreføring av tidligere kampanjer.



Som i kampanjene fra 07 og 06 benyttes animasjonsfiguren Steinar, som i år tar alle midler i bruk for å skape oppmerksomhet om kreftsaken. Kampanjen er utviklet i samarbeid med Virtual Garden.

Hovedelementet i kampanjen er nettstedet www.mennogkreft.no, og målgruppen er menn, i hovedsak de over 40 år.
– Menn tar ikke faresignaler på alvor. De går ikke til legen før det er for sent, fordi de tenker at det går over av seg selv, sier informasjonssjef Marianne Andersen i Kreftforeningen.

– I år vil vi derfor fokusere på at menn må sjekke kroppen sin og komme seg til lege hvis de er usikre, fortsetter hun.
 
Frister med fotball og stunt-nudisme – Hensikten er å snakke med menn på deres egne premisser og på arenaer de føler seg hjemme. Fotball er derfor valgt som tema i år, sier kommunikasjonsrådgiver Ole Petter Holen i Virtual Garden.

Kreftforeningen har inngått et unikt samarbeid med TV3/Viasat 4, hvor Steinar blant annet «streaker» under Champions League-sendingene i uke 45-50. Filmene er skreddersydd for Champion League-konseptet og skal ikke vises på andre TV-kanaler.
– Å kommunisere faresignaler på kreft på en lettfattelig måte er en stor utfordring. Også i år har vi valgt humor for å ufarliggjøre dette vanskelige emnet, sier Holen.

Se filmen på nettstedet www.mennogkreft.no. Ellers består årets kampanje av nettbannere, annonser, brosjyre med mer.

Kampanjeteamet har vært Anders Molstad, Eivind Solberg, Knud Kleppe, Knut Sverre, Mona Larsen, Jan Ove Moen, Marius Gratte, Silje Gabrielsen, Jeanette Jansen, Øystein Relbo-Knutsen og Ole Petter Holen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.