Jul i felten

Arbeid av Dinamo

Dinamo har laget flere vellykkede og prisbelønte kampanjer for Leger Uten Grenser de siste årene. Nå lanseres organisasjonen som julegave på mobiltelefonen.

Dinamo Reklame/Interaktiv lanserer nå sin julekampanje for Leger Uten Grenser. Kampanjen oppfordrer til å støtte Leger Uten Grensers arbeid som julegave til sine nære, som på julaften får sendt gaven som en videohilsen til sin mobiltelefon. I filmen vil en se norsk personell fram gaven og fortelle hvordan den vil bli brukt. Dette er personell som tilbringer julen på vakt ved en av Leger Uten Grensers feltoperasjoner.
– Det er en meget spennende vri på årets julegavekampanje for Leger Uten Grenser, sier Tom Søgård, daglig leder i Dinamo Reklame.

– Interaktive virkemidler blir tatt i bruk på en ny måte. Dette blir en personlig gave selv om pengene går til et godt formål, og gaven blir «overlevert» med perfekt timing sammen med alle andre gaver på selve julekvelden.

Kampanjen støttes av utendørsreklame og annonser i VG og på VG Nett i tillegg til at kampanjen kjøres som en viral aktivitet i VG Nettby.

Teamet i Dinamo: Stein Simonsen (tekst), Torstein Greni (AD), Marianne Løvli Sørlie (prosjektleder), Annette de Freitas (webprodusent), Jannike Flaten (AD-assistent), Tom Søgård/Christin Utigård (konsulenter).

Mediafront og Photofinish har bidratt sterkt til å realisere prosjektet.

Se også kampanjen på legerutengrenser.no/mms.

Kommentarer

Henning Andersen

8 år, 11 måneder siden

Hvilken strålende idé og veldig fine bilder!