Advarer mot dødtiden

Arbeid av McCann Oslo

NetCom Trådløs Bedrift og McCann advarer mot dødtiden, og viser deg effektive måter å ta rotta på «ham».

NetCom Trådløs bedrift leverer produkter og tjenester i effektivitetens tegn, og for alle arbeidstakere er dødtiden den største trusselen, mener byrået.

– Vi ønsket å kommunisere effektivitet i arbeidstiden på en annerledes måte, og med en stil og tone som skiller oss fra konkurrentene, sier teamet fra McCann.

– NetCom likte dødtiden som fenomen, og var også modige nok til å kjøpe ham – som karakter. Uten å reflektere over det flørter vi jo alle med dødtiden opptil flere ganger i løpet av en arbeidsdag.
Samtidig føles det mer sympatisk å fokusere på det å være effektiv i arbeidstiden, framfor å fokusere på at man kan jobbe hjemmefra, slik bedriftsløsninger ofte gjør når de snakker til forbrukerne som privtpersoner.
Kampanjen består av blant annet av utendørsløsninger, annonser, nettannonser, butikkelementer og DM.

Se kampanjesiden her.
 
Ad: Stian Johansen/Magnus Høgberg Hansen
Tekst: Janne Brenda Lysø/Pål Høyer-Andreassen
Konsulent: Monika Augustsson/Mark Alexander Robinson
Prosjektleder: Tone Bøygard
Ad-ass: Nettan Persson
Design nett: Lars Johannessen/Anna Lunder
Programmering: Arnt Christian Hansen/Peder Andreas Nielsen
Foto: Sigve Aspelund
Ansvarlig hos NetCom: June Paulsen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.