Ny kampanje fra SOS-barnebyer

Lørdag startet realityserien Prosjekt X på TV 2. SOS-barnebyer benyttet samtidig anledningen til å fornye sitt kampanjeuttrykk for å rekruttere enda flere faddere.

13378 2523a original

SOS-barnebyer ønsker å skape oppmerksomhet hos seerne og fornye humanitærfilm-genren de har vært en del av.

Vi føler vi har tråkket i samme fotspor i noen år nå og ønsket derfor å lage noe helt nytt, og samtidig sette fokus på de 12 millioner barna som er foreldreløse som følge av hiv og aids i det sørlige Afrika. Vi tror våre nye filmer illustrerer denne enorme utfordringen på en sterk, men samtidig god måte, sier markedssjef i SOS-barnebyer, Ann Askim.

Vi dro til Namibia med en god idé og et enslig kamera i bagasjen, forteller Ole Kristian Ellingsen i McCann.



Men med ved hjelp av litt flaks, lange dager og SOS-barnebyers lokale medarbeidere klarte vi oppgaven innenfor minimale tids- og budsjettrammer, avslutter han.

Ansvarlig hos SOS-barnebyer: Ann Askim

Art director: Charlotte Havstad

Tekst: Ole Kristian Ellingsen

Konsulent: Ina Svarød

Prosjektleder: Liss Holstad

Produksjonsselskap: Dallas

Regi: Nils-Peder Sand

Foto: Knut Aas

Produsent: Arnt Egil Andreassen

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo