Fuglene trekker til 7-Eleven

Arbeid av Suburbia

Suburbia har laget fire nebbete filmer i forbindelse med lanseringen av 7-Eleven på 90 Shell-stasjoner rundt i landet.

De utvalgte stasjonene er gamle YX-stasjoner som nå har fått 7-Eleven som mattilbud. Dette er i all hovedsak stasjoner som ligger utenfor byene i mer landlige trakter. De to hovedpersonene i filmene har sammen med 7-Eleven funnet roen utenfor byene og nyter maten i fred og ro.

Team:
Tekstforfatter: Camilla Watz Johannesen
AD: Jarle Hetland Bjørlin
Prosjektleder: Mikaela Whelan
Konsulent: Jarl André Vethe

Produksjonsselskap: Babusjka
Regi: Mads Astrup Rønning
Stemmer: Aksel Hennie og Thorbjørn Harr

CGI: Gimpville
Ansvarlig hos kunden: Jan Yngve Holen

Kommentarer

Lars Bie

8 år, 7 måneder siden

Hva er det 7-11 egentlig ønsker å fortelle meg? At jeg blir for feit til å bevege meg bare jeg er trofast nok som kunde hos dem??De er ærlige ihvertfall. Det skal de ha. Men om dette er en særlig smart måte å kommunisere på i et marked hvor folket frenetisk teller karbohydrater, kalorier og glykemisk indeks, mens de nistirrer på kvikksølvet og venter på bikinisesongen som er like rundt hjørnet...?Det betviler jeg sterkt!

Rebecca Kvidal

8 år, 3 måneder siden

Skjønner hva Lars prøver å si her ovenfor, men i tillegg vil jeg legge til at vi burde være noe mer åpne for humor. Tror faktisk ikke 7-Eleven mister kunder på denne kampanjen, heller tvert om... Folk er i disse dager lei av hysteriet rundt slanking, kalorier og presset rundt dette.... Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at de såkalte "måsene" (Eller hvilken fugl Tom og Karl skal etterligne...) er kjent for å være noen "gribber", som tilsier at de spiser til de stuper.. Vi mennesker er heldigvis noe mer fornuftige...Konklusjonen min er: Disse reklamene vil bli lagt merke til og hovedbudskapet vil komme ut til folket. Ikke mange forstod i starten at Shell og 7-Eleven var blitt slått sammen, men disse reklamene bidro betraktelig på nyheten, tror jeg da :)