Ni klimavettregler fra Asbjørn Brekke

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Asbjørn Brekke er fortsatt bekymret for klimaet og opptatt av hvordan han kan redde Moder Jord.

Kampanjen «Asbjørns Klimavettregler» er en forlengelse av «Asbjørns klimakalender» fra tampen av 2008. Kampanjen genererte over 1,2 millioner videoklippvisninger i perioden og var blant de største i desember på nordisk basis.

Tester Fjellvettregler. Inspirert av Fjellvettreglene tar han nå for seg de ni viktigste klimareglene testet i praksis. Temaene er energisparing, bilkjøring, klimakvoter og kildesortering

Kitchen er reklamebyrået, og har jobbet tett sammen med Seefood og Klimaløftet i konseptualiseringen. 

–– Med Asbjørn som frontfigur får vi kommunisert de enkle hverdagstipsene for en mer klimavennlig adferd på en humoristisk og ikke moraliserende måte. Denne gangen oppfordrer vi også folk til å legge inn sine egne enkle miljøtips og håper på tilsvarende interesse og engasjement som julekalenderen, sier Elisabet Molander, prosjektleder i Klimaløftet.

Reklamefilmene går på TV2 frem tom 14. april og kampanjesiden vil være operativ i samme periode: www.asbjornsklimavettregler.no

Team Kitchen:
Kreatører: Heidi Mittun Kjos og Ole Henrik Stubberud
AD-assistent: Veslemøy Holth
Prosjektleder: Stine Aas
Konsulent: Yvonne Waage

Team Seefood:
Regi: Aleksander Herresthal og Espen Eckbo
Produsent: Vilhelm Camillus Paus

Ansvarlig hos kunde:
Elisabet Molander, Kristin Westby og Ingun Larsen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.