Profilkampanje fra First Hotels

Arbeid av Futatsu Industries

Den norske hotellgruppen First Hotels er ute med en skandinavisk profilkampanje. Budskapet er design og individualitet.

Med 46 unike hoteller i Sverige, Norge og Danmark tar First Hotels opp kampen med de store hotellkjedene med å appellere mer til design og estetikk, i tillegg til gode sommertilbud.

Kolleksjon av individuelle hoteller.
– I tillegg til sentral plassering og konkurransedyktige priser, er vårt viktigste fortrinn at våre hoteller er unikt utformede. I motsetning til alle de store kjedene vi konkurrerer mot, har et First Hotell individuell design og identitet. Derfor er vi ikke en hotellkjede, men en kolleksjon av unike hoteller. First Hotels har det de kaller 46 unike hoteller i Sverige, Norge og Danmark, med flaggskip som Grims Grenka i Oslo, Grand Hotell i Odense og St Petri i København, i porteføljen, sier markedsdirektør Thomas Alnes Aakvik.

Å øke kjennskapen er viktigst.
– Hos oss skal du vite hvilket hotell du er på, enten du er på rommet eller i resepsjonen. Vi tror livet er for kort til å gjøre alle hotellovernattinger til en masseprodusert opplevelse, sier Aakvik.

Profilkampanjen er den første i rekken som har som mål å bygge kjennskap og assosiasjoner rundt design og individualitet.

Økt trafikk. – Samtidig kjører vi en taktisk sommerkampanje på web i hele Skandinavia, og vi har en trafikkøkning på ca 50 prosent på brandsite, og en bookingvekst på 400 prosent så langt i år, sammenliknet med fjorårets kampanje. Etter hvert som folk blir mer kresne på pengebruken, tror vi de vil velge hotellopplevelser som er mer individuelle når prisen allikevel er ganske lik, avslutter markedsdirektøren.

Futatsu Industries har løst og produsert profilkampanje og taktisk webkampanje for First Hotels. Vizeum er mediebyrå.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.