Tyver i hagen

Myggmaskinen Mosquito Magnet har på kort tid blitt en stor suksess i Norge.

18034 badaa original
18035 c89d7 original
18036 5c658 original

Ved første øyekast kan det kanskje synes snodig at Mosquito Magnet er reneste drapsfella for mygg og knott. Men fakta er at den propandrevne maskinen har vist seg å være oppsiktsvekkende effektiv mot plagsomme innsekter, og har høstet stor suksess i alle land hvor den har vært til salgs. Nå har den også blitt en hit her til lands, og distributør Noragent vil snart passere 5000 solgte maskiner. Selskapet har også kreert en annonsekampanje som nå rulles ut i landsdekkende magasiner og aviser.



Ikke et TV Shop-produkt.
Det var essensielt for oss å kommunisere at Mosquito Magnet er snakk om et effektivt og seriøst produkt. På samme tid som det var viktig at vi lagde noe som står ut og blir lagt merke til, var det også et poeng at det ikke ser ut som et TV Shop-produkt, forteller daglig leder i Noragent, Fredie Helgesen.

Leliënhof sentral. Da Noragent lagde de mye omtalte Myggolf-annonsene, var det i samarbeid med reklamebyrået SMFB og fotograf Marcel Leliënhof. Også denne gangen var Leliënhof sentral, mens det kreative arbeidet ble ivaretatt av AD Jason Kinsella i samarbeid med Trygve Lorentzen.

Marcel har den touchen som skal til for å gi våre produkter det lille ekstra. Han gjorde en fenomenal jobb med Myggolf-annonsene, og har levert en minst like god innsats denne gangen. Dessuten var det en glede å jobbe sammen med AD Jason Kinsella, som fra første stund forstod utfordringen til produktet, sier kommunikasjonsansvarlig i Noragent og tekstforfatter, Trygve Lorentzen*.

For oss er det generelt viktig å forsøke å kreere litt spenstig kommunikasjon i en ellers totalt usexy kategori, samtidig som vi er relevante. Vi ser for øvrig gjerne at kreatører og andre gjerne mener noe her på KF om det vi har fått til, avslutter Lorentzen.

Noragent AS ble etablert i 1995, og er produsent av merket Myggolf samt distributør av produkter som Mosquito Magnet, ThermaCell og Trix. Selskapet har tre år på rad blitt utnevnt til Gasellebedrift av Dagens Næringsliv.

Klikk plusstegnet i mediespilleren for å se annonsene i større versjon. Evt. høyreklikk for å laste dem ned til skrivebordet.

*Lorentzen var redaktør i KF 1999-2006.

Involverte byråer

22656 cabdf original

SMFB