Statnett har det overordnede ansvaret for at strømmen kommer fram.
Dette er det dessverre for få som er klar over, sier informasjonssjef Rune Gutteberg Hansen i Statnett.
For å bygge økt kunnskap, og derved bedre omdømme, engasjerte Statnett DDB Oslo til å utvikle kampanjen som går på lufta i disse dager.
Målgruppen er det norske folk. Vi ønsket å fortelle på en enkel og humoristisk måte hva Statnett faktisk gjør. Undersøkelsene viser at det er klar sammenheng mellom folks kunnskap om Statnett sin virksomhet og hvor godt inntrykk man har av selskapet, sier rådgiver Yngve Holtberget i DDB.
Regissør Joachim Trier tente umiddelbart på ideen, ifølge DDB. Moland Film og produsent Mone Mikkelsen står bak filmproduksjonen. I mediespilleren ser du fem filmer.
Kreativt ansvarlige: Preben Moan og Camilla Bjørnhaug
Rådgiver: Yngve Holtberget
Prosjektleder: Helene Danielsen
Byråproducer: Cyril Boije
Produksjonsselskap: Moland Film
Regissør: Joachim Trier
Produsent: Mone Mikkelsen
Originalmusikk: «Break Dance Electric Boogie» av West Street Mob (1983)
Involverte byråer
NORD DDB