Nostalgisk vri

Arbeid av SMFB

Sørlandschips slipper en splitter ny chipsvariant ut i butikkene, Sørlandschips med smaken av Peppes pizza. SMFB har laget lanseringskampanjen.

– Kvalitetsprodukter fra Sørlandet har skapt ekstra god steming hos oss, både faglig og sosialt. Den lille chipsfabrikken er en merkevare folk bryr seg om, med en posisjon og et spennende produkt det har vært meget givende å jobbe med, sier Christian Steen, daglig leder i SMFB.

– Hele Norge har vokst opp med Peppes. Navnet og smaken betyr mye og byr på gamle minner for de fleste av oss, også karene på Sørlandschips. Det syntes vi var et interessant utgangspunkt for reklamen, legger kreatørene Koot og Rønneseth til.

I mediespilleren: Tre annonser og tre radiospotter.

Arbeidsgruppe:
Prosjektleder: Vibeke Wiedswang
Kreatører: Hans Martin Rønneseth og André Koot
Konsulent: Christian Steen
Formgiver: Edel Drage
Foto: Pål Laukli
Radioproduksjon: Sagveien Resort
Ansvarlig hos kunde: Trond Haug

Kommentarer

Bøste Mor

8 år, 2 måneder siden

Sure minner vekkes til live med salte chips i såret. Artig.

Katrine Kalleklev

8 år, 2 måneder siden

Veldig søt reklame, det er iallefall den beste chipsen

Mads Løken

manusforfatter i Freelance

8 år, 2 måneder siden

Veldig fine spotter, men at Sørlandschips vil selge seg slik er for meg et mysterium. Det bryter totalt med illusjonen om den lille, frittstående chipsfabrikken. Og vil man egentlig ha potetchips med pizzasmak?

Knut Røthe

8 år, 2 måneder siden

Der er jeg enig med Mads.
Til slutt; et pirkespørsmål:
Hvorfor er teksten i annonsene satt med "juksehåndskrift", og ikke skrevet med Leif Arnes hånd? Jeg innbiller meg at det personlige preget i tekstene ville blitt ytterligere forsterket av det. "Juksehåndskriften blir litt "personlig på lat", synes jeg.