Tirsdag delte Natur og Ungdom ut visne roser til medlemmer av Arbeiderpartiet over hele landet. Aksjonen markerer Natur og Ungoms misnøye over partiets klimapolitikk før valget. I tillegg til stuntet ble det rykket inn en helsides annonse i Aftenposten, og aksjonen melder om god eksponering på TV2 Nyhetene og God morgen Norge.
Bak ideén står DDB reklamebyrå.
Det var gøy å stå opp i dag tidlig å finne reaksjoner på stuntet på forsiden og baksiden av Dagbladet og en helsides artikkel i Aftenposten, sier teamet.
En slik aksjon er kanskje bare en dråpe i havet, men vi ser jo at partiet begynner å bli betydelig presset i klimasaken og det skader aldri å gi et ekstra lite spark, forteller Yngve Holtberget.
Teamet bak:
Kreativt ansvarlige: Magdalena Kamøy og Joachim Haug
Kreatør: Ida Haugen
Rådgiver: Yngve Holtberget
Prosjektleder: Anita Nørsett Dahl
Mac-operatør: Aslak Tronerud
Reprotekniker: Gorm Andresen
Involverte byråer
NORD DDB