Vissent fra DDB

Byrået ved Slottsparken har laget kampanje for Natur og Ungdom i anledning valgkampen.

17828 2e2f8 original
17829 5357e original
17830 f6243 original
17831 55207 original
17832 fff3b original

Tirsdag delte Natur og Ungdom ut visne roser til medlemmer av Arbeiderpartiet over hele landet. Aksjonen markerer Natur og Ungoms misnøye over partiets klimapolitikk før valget. I tillegg til stuntet ble det rykket inn en helsides annonse i Aftenposten, og aksjonen melder om god eksponering på TV2 Nyhetene og God morgen Norge.

Bak ideén står DDB reklamebyrå.

Det var gøy å stå opp i dag tidlig å finne reaksjoner på stuntet på forsiden og baksiden av Dagbladet og en helsides artikkel i Aftenposten, sier teamet.

En slik aksjon er kanskje bare en dråpe i havet, men vi ser jo at partiet begynner å bli betydelig presset i klimasaken og det skader aldri å gi et ekstra lite spark, forteller Yngve Holtberget.

Teamet bak:

Kreativt ansvarlige: Magdalena Kamøy og Joachim Haug

Kreatør: Ida Haugen

Rådgiver: Yngve Holtberget

Prosjektleder: Anita Nørsett Dahl

Mac-operatør: Aslak Tronerud

Reprotekniker: Gorm Andresen

Involverte byråer

87032 eb28c original

NORD DDB