Små turer er også store

Stormberg lanserer 40 minifilmer med turtips. Recommended står bak.

15795 437e7 original
15796 a81c4 original
15797 d2eaa original
15798 54122 original

– Stormbergs konkurrenter slåss om å være mest ekstrem i sin kommunikasjon. Man bruker begreper som ekstrem turglede og velger fotomotiver fra ekstreme ekspedisjoner. Dette er ingen dårlig strategi, vi er mange som ønsker å identifisere oss med polfarere og klatrere. Men ettersom posisjonen var tatt, ville det være en dårlig strategi for Stormberg, forteller Kristiansands-byrået.

Strategien ble dermed å gå i motsatt retning.
– Budskapet ble «små turer er også store». For selv om mange gjerne identifiserer seg med polfarere, er det veldig få som faktisk er det. De store massene går på søndagstur.

I den forbindelse innførte Recommended de såkalte Turtipsene.

– Vi ønsket å gi folk tips til aktiviteter som kunne passe til for eksempel søndagsturen. Enkle aktiviteter som ikke krevde masse utstyr og som kunne gjøres i nærområdet: Plant en harelort, bygg en flaskebakke, få motorlyd til sykkelen med kartong og klesklyper. Flere hundre turtips har vi samlet inn.

I over et år ga Stormberg publikum turtips gjennom helsides annonser i Dagbladet Søndag. Nå har turtøyprodusenten fått laget 40 små filmer, 10 til hver årstid, som skal brukes i kommunikasjon på nett.

Filmene er produsert av Lucidfilm og musikken er produsert av Marius Christiansen.



I spilleren ser du tips nr. 5, 15, 29 og 31.


Involverte byråer

Recommended Norway