Askepott i Trondheim

HK reklamebyrå i Trondheim har laget julefilm for Midtbygruppens gavekort, inspirert av den tsjekkiske juleklassikeren «Tre nøtter til Askepott».

16184 acb2b original

Forrige gang den tjekkiske julegjengangeren ble brukt som reklameinspirasjon, var BBDOs tungt prisbelønte kampanje for Netcom fra 2003.
– Det er ikke første gang dette eventyret blir brukt som inspirasjon til reklamefilm, men det er første gangen det er løst på denne måten, sier tekstforfatter Hanne Thoresen.

Byrået mener historien egner seg perfekt til å formidle budskapet om Midtbykortets evne til å oppfylle ønsker.

I vår verden kommer Askepott til Trondheim for å søke lykken. En tolkning som skal sjarmere trønderne til å gi flere Midtbykort i julegave.

Filmen ble spilt inn i Trondheim, rundt juletider i fjor, og kampanjen går nå.
– Det er sjelden vi produserer en reklamefilm ett år før den skal på lufta, men denne gangen gjorde vi det. I visshet om at det ble jul i år også, sier Thoresen.

Team hos HK reklamebyrå:

AD: Kristian Wågø

Tekst: Hanne Thoresen

Konsulent: Olav Svartøien

Prosjektleder: Monica Bjøringsøy

Produksjon: Helmet

Musikk: Stargate


Involverte byråer

95689 e2522 original

HK Reklamebyrå