Lade Gaards Brygghus

Arbeid av FRANK.

Bakgrunn:
Rema 1000 har i en periode satset hardt på utvikling av egne merkevarer, med stor suksess

Bakgrunn: Rema 1000 har i en periode satset hardt på utvikling av egne merkevarer, med stor suksess. Private brands i denne kategorien, har hatt fokus på å levere produkter av grei nok kvalitet, til lav pris. Målsetningen: Målet med lanseringen av Lade Gaards Brygghus, er å bidra til å utvikle kategorien prenium øl og ta andeler av det økende salget som importert kvalitetsøl er i ferd med ta i Norge. Oppgaven: Å utvikle navn, konsept, visuell identitet og grafisk design. Konseptet: "Ekte håndverksøl, basert på gamle norske bryggeritradisjoner." De store aktørene i markedet blir stadig mer dominerende med fokus på merkevarebygging og utvikling av porteføljer med industrialiserte øltyper. Rema ønsket å lansere et øl for kjennere, som blåser liv i eldgamle bryggeri tradisjoner.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.