Utlyser Norges best betalte jobb

Arbeid av Dinamo

Kontorutstyrsbutikkene Binders og Corporate Express bytter navn til Staples. For å innarbeide det nye navnet søker de nå etter den rette til å erklære selve navnebyttet, mot en betaling på en halv million kroner. Dinamo står bak idéen.

Søkere til stillingen må besøke nettsiden norgesbestbetaltejobb.no og avlegge stemmeprøve som beviser at de kan uttale det nye navnet riktig. Til det kan man bruke mikrofonen på datamaskinen eller ved å bli oppringt av rekrutteringskonsulenten som er vert på siden. Bak aktiviteten står også P4, som skal ha åtte utvalgte finalister til «jobbintervju» på lufta, før den beste søknaden kåres av publikum ved avstemming på nettet.  
– Et navnebytte er ikke verdens mest spennende nyhet for kundene, men helt avgjørende for bedriften å gjøre kjent. Kampanjen bygger på den enkle innsikten at man mye lettere husker noe man har sagt selv enn noe man har lest eller hørt, dermed pekte alle piler mot interaktive medier, sier konsulent i Dinamo Reklame, Tom Søgård. Bak kampanjesiden ligger teknologi som kan sammenligne en lydfil med en annen, og dermed prekvalifisere søkere ved å godkjenne eller underkjenne uttalen av Staples. Staples er verdens største leverandør av kontorprodukter.

Sprer seg selv. – Ved å dra til med høy lønn for det ene sekundet jobben tar, håper vi på en spredning som gjør at den trenger mindre betalt media, legger Søgård til.

Allerede før kampanjesiden åpnet for søknader mandag, hadde Facebook-siden til stillingen mer enn 6.000 nysgjerrige tilhengere, aktiviteten er plukket opp av en rekke medier og nå strømmer søknadene på, ifølge byrået.

Første dag hadde søkesiden nesten 50.000 besøk. Etter godkjent stemmeprøve på nettsiden, skal søkerne skrive en kort søknad. Til slutt må de innhente referanser som med et klikk bekrefter at de tror vedkommende vil klare jobben med å si Staples riktig når det gjelder som mest. Skulle nervepresset bli for stort under markeringen for navnebyttet den 1. februar, går oppdraget – og den halve millionen – til den som innstilles som nummer to.
– Jobben er jo ikke veldig vanskelig, noe som er i tråd med Staples’ internasjonale signatur, «That was easy!». Men hvem vet når det står om en halv million og man har ett sekund til å prestere, sier Søgård, som har hatt prosjektleder Anne Gro Carlsson og webprodusent Fredrik Østbye med seg på prosjektet.

Kreativt team er tekstforfatter Stein Simonsen og AD Torstein Greni, som har markert seg tungt på digitale kampanjer siste drøye året, med blant annet fire seire i sølvtaggen og vinner av åpen nordisk klasse under Gulltaggen.

Bak produksjonen står MediaFront på frontend, CIK Media på film, Meat Digital på backend, Qbrick på streaming og Carrot på telefoni. Radiospotter er produsert av Sagveien Resort, som også har lånt ut regissør Jonas Torgersen til rollen som headhunter på nettsiden.

Kommentarer

Hans Martin Rønneseth

7 år, 10 måneder siden

Idéen er fin den og som jeg har sagt tidligere så er det ingen tvil om at dette både funker og skaper begeistring. Men, jeg skjønner ikke at det kan snakkes om pionérpriser og gullblyanter og at dette er en original idé. Fordi den er nylig gjort. For 7 måneder siden dro denne ideen med seg en haug med løver. Tanken om den fantastiske, mest solfylte, idylliske, tøffeste eller best betalte jobben der arbeidsgiver bruker reklame til å søke etter folk og samtidig skape blest er desverre opptatt. Igjen, jeg sier ikke at dette ikke burde vært gjort eller at det ikke er bra, men i en lukket bransjesammeheng forstår jeg ikke snakket om denne jobbens originalitet og krav på prisdryss. Kan ikke dere som ser forskjellen dele dette med oss eller meg da?

Petter Gulli

7 år, 10 måneder siden

Forøvrig bøyer jeg meg dypt i støvet for dem som skrev dette på Gullblyanten.no og minner om at det Staples jobben faktisk gjør er fantastisk problemløsning:
I år må reklamebransjen rydde plass til alle som kan kalle seg problemløsere og vi må rive ned vegger mellom det vi kaller fagområder. Vi har ett fag, og det er å løse en kommunikasjonsutfordring for kundene våre. Om hodet er skrudd på av en designer, en teknolog, en flasher, en tekstforfatter, en konsulent, en kunde, eller en regissør – så lenge det mennesket løser et reelt problem så er det det som er kreativtet.Derfor er det på tide å lansere en ny kategori. En kategori som hedrer originale ideer som har en verdi. De ideene som har kommet opp i møterommet som aldri har hatt et hjem, men som har evnet å redefinere bransjen vår. Da Nike og Apple gikk sammen og laget Nike Plus så var det en totalt nyskapende reklame - en original ide med verdi, lenge før det ble en Community Site og de vant mange priser for det. Da Goodby, Silverstein and Partners sammen med Hyundai utviklet Hyundai Assurance – en forsikring som ga deg muligheten til å levere tilbake bilen og få igjen alle pengene dine hvis du mistet jobben, var dette med på å redefinere hva reklame er. Ideer som «The Trillon Dollar Campaign» fra Sør Afrika, hvor Zimbabwske penger helt uten verdi, ble mediet for kampanjen – en kampanje som solgte nok aviser utenfor Zimbabwe, så The Zimbabwean kunne fortsette arbeidet sitt inne i landet sitt. Alt dette er fantastiske ideer som ikke hører hjemme i et spesifikt media, og som Gullblyanten nå vil fange opp.La oss aldri mer høre at noen driver med «noe annet enn reklame» – for alt som løser et problem for en kunde er reklame. La det aldri mer blir sagt i et møte at «Jeg vil helst ikke ha noe kreativt» – fordi kreativitet er ikke et grep, det er originale ideer med reell verdi. La oss få opp troen at vi kan utgjøre en forskjell og at ingenting i verden går fremover uten fantastisk kreativitet.Og la Gullblyanten vise vei og hedre de som tør gå den.

Tore Woll

Kreativ Leder i LLOWBANK*

7 år, 10 måneder siden

Hvis vi tar utgangspunkt i at jeg, mennesket Tore, var både mediakanal og målgruppe så synes jeg denne ideen helt klart kvalifiserer til kategorien Årets Pinoer. Jeg satt og sa Staples høyt 10 ganger, og hørte mange nedover gangen si det samme. Som må sies å være "reklamen" i jobben. Om det er likt en australsk kampanje eller ikke kan jo juryen bestemme, men for meg er det er helt klart en jobb som bør sendes inn i Årets Pioner. Akkurat som en god reklamefilm bør sendes inn i Film, og en morsom radiospott bør sendes inn i Radio. Personlig synes jeg ideen er dirtkul, men skjønner helt klart debatten rundt orignalitet. Det kan godt være at grepet er "jobb", men ideen for meg er å få folk til å si Staples høyt gjentatte ganger. Da føler ihvertfall jeg at dette er en original idé, som er veldig bra gjennomført.

Odd Einar Hennøy

Tekstforfatter i Alle Gutta

7 år, 10 måneder siden

Fortsett debatten her , gutter

Per Kristian Voss Halvorsen

Kreativ leder i ANTI

7 år, 9 måneder siden

Bare for å legge eventuelle beskyldninger om plagiat helt døde vil jeg sitere følgende fra Gullblyantreglene: "Med plagiat menes at et arbeid tilsiktet eller utilsiktet tangerer et annet arbeids idé uten å tilføre denne ideen noe vesentlig."At denne jobben tilfører noe vesentlig kan det vel knapt herske noen tvil om. Jeg synes denne erkjennelsen er viktig, da arbeider det hefter plagiatmistanker ved ikke vil behandles rettferdig i jurysammenheng.Det er også viktig å huske på at ingen jobber i et vakuum. Vi vil alltid, i mer eller mindre grad, være inspirert av andres ideer. Det er da det gjelder å la seg inspirere av det som bringer oss fremover, og det synes jeg absolutt denne jobben gjør. Om arbeidet i kraft av dette ender med pionerpris, metaller eller diplomer blir det opp til juryobersten å avgjøre hvem som skal avgjøre, men at det hører hjemme i Gullblyanten er jeg ikke i tvil om. Lykke til!

Hans Martin Rønneseth

7 år, 10 måneder siden

Idéen er fin den og som jeg har sagt tidligere så er det ingen tvil om at dette både funker og skaper begeistring. Men, jeg skjønner ikke at det kan snakkes om pionérpriser og gullblyanter og at dette er en original idé. Fordi den er nylig gjort. For 7 måneder siden dro denne ideen med seg en haug med løver. Tanken om den fantastiske, mest solfylte, idylliske, tøffeste eller best betalte jobben der arbeidsgiver bruker reklame til å søke etter folk og samtidig skape blest er desverre opptatt. Igjen, jeg sier ikke at dette ikke burde vært gjort eller at det ikke er bra, men i en lukket bransjesammeheng forstår jeg ikke snakket om denne jobbens originalitet og krav på prisdryss. Kan ikke dere som ser forskjellen dele dette med oss eller meg da?

Martin A. Selfors

Ansatt i Schjærven Reklamebyrå

7 år, 10 måneder siden

Jeg sender en saxofon til Pål for det innlegget.

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

7 år, 10 måneder siden

Gullblyanten, sier du? Visste du at Sir Ken Robinson kommer, eller?

Karl Nystøyl

Kreatør / Tekstforfatter i Los & Co

7 år, 10 måneder siden

Frank. Jeg har sagt meg villig til å gjøre jobben for 250.000. For meg er det en halv million.

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

7 år, 9 måneder siden

Ja, ja, Korak og Tarzan og alt det der.Grunnen til at jeg stilte disse spørsmålene i utgangspunktet var at jeg hadde mer lyst til å diskutere det faglige rundt jobben enn det pionerplagiaterske. Så da måtte jeg kikke litt nærmere på den, se hva jeg likte, og kanskje -gud og satan og korak forby, se hva jeg kanskje ville gjort annerledes. For jeg visste jo at ingen ville bite på dersom jeg bare hadde snakket om det jeg likte. Det er veldig sjelden at noen her inne sier noe annet enn "Plagiat" eller "Pionér/fantastisk/genialt" Hvor blir det av diskusjonen rundt detaljene og faget? Uansett. De som jobber i Corporate Express synes sikkert det er stas å se seg selv på reklame -og det gjør det nok verdt det i utgangspunktet. Men hvorfor kan vi ikke diskutere det som egentlig var det viktige spørsmålet, nemlig mangelen på kommunisert kobling mellom mekanismen og merkevaren?
For diskusjoner rundt plagiat/pioner, anbefales heller denne sidenTakk for meg.

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

7 år, 10 måneder siden

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de blander inn Corporate express, som åpenbart er noe B2B greier inn i massekommen her, og forkludrer bildet unødvendig. Hvorfor ikke bare si Binders -> Staples?Ellers liker jeg kampanjen, fin jobb! Men pionér? Det vet jeg ikke. Skulle ønske de kunne koblet den bedre til merkevaren -nå er det litt "insert-random-brand" , og en mekanisme. Jobben/problemet med å informere om navnebyttet gjøres/løses, men det kan godt hende det hadde vært mindre snakk om plagiat dersom kampanjen hadde vært litt mer unik for Staples, og litt mindre som Hans Martin sier, "En drømmejobb som er for god til å være sann"-kampanje.

Petter Gulli

7 år, 9 måneder siden

Bundolo

Frank Standal Dybhavn

Ansatt i Tibe Republic

7 år, 10 måneder siden

Dette er et bevis på at man kan være veldig flink og fremdeles lage fete jobber!
Ikke ofte jeg deltar på slike ting, men jeg så frem til mandagen, da man kunne lese inn. Ikke drakk jeg i helgen heller. Kun for å være forberedt. 500 000 for en sunnmøring er det samme som 1 million!

Jørgen Holst

Creative Director, Digital i Bates

7 år, 10 måneder siden

Hvem er det som avgjør hvem som vinner? Er det en jury fra Dinamo? Og hvor mye av premien er de ute etter?

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

7 år, 10 måneder siden

Jeg ser argumenter både for og mot tilstedeværelsen av Corporate Express i massekommunikasjonen her, men ingen av dem har kommet fra deg Pål. Det kan godt hende det er riktig å ta det med -og antakelig er det også riktig -det vet de som har hatt innsikten for å gjøre denne jobben bedre enn meg. Men det burde fremdeles være lov til å stille spørsmålet uten at både Korak og Satan blir påkalt, for så selvsagt er det faktisk ikke. Hvertfall ikke for en som ser jobben utenfra og ikke har innsikt i premissene for oppgaven.

Stein Simonsen

Ansatt i McCann Oslo

7 år, 10 måneder siden

Hei dere! Jeg synes ikke vi skal forhåndsprosedere premieringsverdigheten av noe som helst, jeg. At temperaturen i kommentarfeltet plutselig falt så drastisk var likevel så spesielt (og åpenbart smittsomt) at jeg må spørre om dette: Hvor er egentlig den innholdsmessige parallellen til den australske kampanjen? Så vidt jeg kan forstå må det være ett av to. 1) Enten bruken av ordet "best". Men likheten er jo kun semantisk, siden "best" hos oss viser til lønna, altså som synonym til "høyeste" (lønn). Det ville vært rart om vi skulle kalle kampanjen "Norges høyeste timesbetaling" eller "En halv million kroner for å jobbe ett sekund" for å understreke dette poenget overfor egen bransje. Hvis det finnes en pris hvor slikt er avgjørende, er dét en pris jeg klarer meg fint uten. 2) Eller så må det være bruken av jobbsjargong (stilling ledig, attraktive betingelser, søknadsfrist, jobbintervju etc.) som innpakning som anses "oppfunnet og beslaglagt" av den australske kampanjen. Men det stemmer vel heller ikke. Bare i min egen mappe har jeg to slike kampanjer (Prøvekanin for Danmark og Folkereporter for Leger Uten Grenser) som begge er eldre enn den australske, og det er jeg sikkert ikke alene om. Lista for hva vi anser "originalt nok" må ikke legges så høyt at vi lukker flere dører enn vi åpner. Mener nå jeg.

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

7 år, 10 måneder siden

Nå ble jeg forelsket i deg Erik.

Pål Wehus

7 år, 10 måneder siden

Syykt fet jobblol FTWIkke plagiat. Overhodet ikke. Hadde de endret ordet 'jobb' til 'innsats' hadde aldri problemstillingen blitt tatt opp. Selvsagt må de ta med Corporate Express! Satan, Tarzan, Korak, faen i helvete. Hva tenker du med?

Per Kristian Voss Halvorsen

Kreativ leder i ANTI

7 år, 10 måneder siden

Enig med deg i det Hans Martin. Men jeg må understreke at jeg ble glad da jeg skjønte at denne jobben tilførte noe nytt.Tror det er viktig at vi ikke er redde for å la oss inspirere av gode jobber, uten at det sees på som plagiat. Men det er klart, denne jobben hadde ikke eksistert uten "Best job" og det kommer, fornuftig nok, til å holde den fra å vinne noe pionerpris.

Stein Simonsen

Ansatt i McCann Oslo

7 år, 9 måneder siden

Hei Tom, Jeg synes det er flott at du heller vil diskutere disse andre spørsmålene. Det med å involvere bare den ene av de to som bytter navn til Staples er nok et spørsmål om mye mer enn hvem som synes "det er stas å se selv på reklame". Nå var jo dette en pitch der mange byråer var involvert, og jeg er ganske sikker på at de som måtte finne på å holde den ene parten helt utenfor kampanjen ikke ville fått oppdraget. Men uansett mener jeg det hadde vært ganske vilt å holde halvparten utenfor - situasjonen er jo litt den samme som om to bedrifter hadde fusjonert, så da blir jo tallet to litt viktig. Det du kaller "mangelen på kommunisert kobling mellom mekanismen og merkevaren" synes jeg nok er å komplisere oppgaven. Staples er jo amerikansk og verdens største kjede innen kontorutstyr, så vi prøvde å lage noe litt "big". Samtidig ville vi gi en oppgave som oppleves enkel, pga. "That was easy!". I tillegg en totalitet som viste Staples som litt annerledes, et friskt pust. Hvis vi fikk til litt av alt dette - på toppen av hovedoppgaven om å skape oppmerksomhet rundt selve navnebyttet - da synes jeg det er grunn til å være ganske fornøyd.

Petter Gulli

7 år, 10 måneder siden

Fint med debatt. Men Hans Martin du sier det jo selv. Målet er at så mange som mulig skal si Staples riktig, og få med seg at det er Binders og CE som har blitt slått sammen. Målet for Queensland var å få folk til å få øynene opp for Queensland som feriemål.
Det geniale med Queensland var at de tok halve mediebudsjette og brukte det på en pris som ga kampanjen større oppmerksomhet enn den ellers ville fått. Det samme gjorde Staples. Og hvis de, samt å kalle det jobb, t er å kopiere har du rett. Deretter blir alt veldig forskjellig med tanke på medier brukt, form, utsseende og alt det vi tradisjonelt har kalt idé. Nå er jo jeg tilhenger at at vi skal utvide idebegrepet., og her er det ikke den kreative ideen, men mekanikken rundt premien som er lik.Og fine premier har vi da brukt i reklamesammenheng i evigheter. Det er bare først nå noen har klart å sette dette i en kreativ kontekst . Jeg er ikkei tvil om at Stein og Torstein & Co har vært inspirert av trender i tiden (Les gjerne Worlds Best Job). Men det som er helt klart er at de har klart å gjøre Norges kjedeligste navneskifte gjennom tidene til noe stort og viktig. Så skal jeg møte deg i baren og juni og spise dine ord. Eller så kan du få spise mine.Det som imidlertid hadde vært gøy var å diskutere om denne jobben hører hjemme, burde hørte hjemme i andre kategorier i Gullblyanten enn Pioner,Litt synd hvis den nye sekkeposten for ideer som ikke engang passer i Annen Reklame blri så streng og snever at Gullblyanten fortsatt ikke evner å fange opp det mest spennende som skjer innen faget vårt (Oops der plumpet jeg vel skikkelig uti)Men heldgvis for dere. Jeg jobber jo bare i mediabyrå. Skyt i vei.

Tore Woll

Kreativ Leder i LLOWBANK*

7 år, 10 måneder siden

Og med de ordene var debatten slutt for meg, jeg kommer ikke rundt bildet av Petter og Hans Martin på en solseng i Cannes, mens de spiser hverandres ord.

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

7 år, 9 måneder siden

Se også En spissere Gullblyant.

Snorre Martinsen

Kreatør / Art Director i POL

7 år, 9 måneder siden

Norges mest kommenterte jobb

Mathias Haddal Hovet

7 år, 10 måneder siden

Copy paster Per Kristian der. Fine greier!

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

7 år, 10 måneder siden

I og med at det er åpenbart at spørsmålene jeg stiller er mer enn relevante og interessante for faget -så regner jeg med at det er plagiat-eller-pioner-aspektet du sikter til når du etterlyser en annen vinkling på debatten?Jeg liker jobben jeg, og om den kanskje ikke løser et problem på en fantastisk måte, så svarer den hvertfall meget godt på en oppgave. "Pionér" er bare et ord som jeg, i likhet med for eksempel "genialt", ikke slenger rundt så lett. Uten å ha lest integrasjonsstrategien ville jeg kanskje fremdeles anbefalt å holde b2b for seg, for å slippe unødvendig komplisering av budskapet. Kanskje. Kanskje jeg heller ville brukt den ledige plassen på å faktisk kommunisere "That was easy!" ut, slik at fler enn de som har lest merkevareplattformstrategidokumentet får med seg koblingen mellom "enkel jobb" og "ny merkevare". For jeg savner den fremdeles i kommunikasjonen, selv om jeg ser du sier den finnes i merkevaren. Særlig fordi det er en solid kobling som faktisk hadde løftet jobben. Nå har ikke jeg gjennomført hele løpet, og sett kommunikasjonen i alle kanalene, men ettersom jeg har sett gjennom nettsidene og ikke sett noe til det, er det fremdeles for lite kommunisert.Igjen, siden KF-forumet er mer vant med "Syykt fet jobblol FTW" enn konstruktive betraktninger: Dette er en bra jobb, jeg liker den.

Tore Woll

Kreativ Leder i LLOWBANK*

7 år, 10 måneder siden

Bra Pionerjobb! Kult.

Hans Martin Rønneseth

7 år, 10 måneder siden

Det er for meg veldig overraskende hvis dere ikke på noe som helst tidspunkt har diskutert om disse jobbene er like. Det at medievalgene og enkeltelementer er annerledes og kanskje mer teknisk enn i The Best Job In The World, forandrer ikke at selve grunnideen er lik. For meg er den bærende ideen i begge kampanjene lanseringen av en jobb som er for god til å være sann, en jobb som alle umiddelbart vil ha. Og at man videre bruker folks engasjement for å få denne jobben til å belyse det egentlige budskapet. Når disse to kampanjene kommer innenfor ett år og den ene er den mestvinnende kampanjen i verden, synes jeg det er naturlig at det oppstår debatt om originalitet. Hvor den plagiatlista legges burde ikke være noe tema, det blir uansett opp til hver enkelt når man kjenner at det skurrer i magen.

Tore Woll

Kreativ Leder i LLOWBANK*

7 år, 10 måneder siden

Forresten Petter; takk for at du fremhever denne formidable teksten!

Stein Simonsen

Ansatt i McCann Oslo

7 år, 10 måneder siden

Atter hei, Hvorfor blande inn Corporate Express? Fordi det er to forskjellige bedrifter. Ville du ha anbefalt å holde den ene halvparten utenfor med den begrunnelse at de har forretningskunder? Tror ikke det hadde gitt så god start for en integreringsprosess mellom to bedrifter. Og så er det vel noe med at også forretningskunder er vanlige mennesker, til forveksling lik forbrukere, i hvert fall etter kontortid (smilemunn, ikke-ironisk, jeg lover.)Hva er koblingen til merkevaren? "That was easy!". I tillegg ønsket om å være et friskt pust i en bransje som kanskje oppleves litt, hva skal vi si, rolig. Til ditt siste avsnitt (og for all del - det er ikke jeg som har argumentert for at dette er pionérarbeid, jeg blir bare helt oppgitt over bruken av ordet plagiat):Spør du meg, har vi foreløpig bare sett den såkalte toppen av isfjellet hva angår digitale kampanjer som inviterer/oppfordrer til handlinger/aktiviteter/opplevelser som i seg selv skaper en ønsket påvirkning. Se vinnerne fra Direct-kategorien i Cannes, som jeg hadde gleden av å få juryere i fjor, der er det mange eksempler. Om en slik idé er "orginal" eller ikke må vel vurderes ut fra HVA man skal gjøre, og HVORDAN dette løser et problem for kunden, ikke om semantikken man bruker er prosjekt, dugnad, challange, utfordring, oppgave, opplevelse, test, utveksling, aktivitet, konkurranse, tur, eksperiment, fest, ekspedisjon - eller jobb. Takk for alle engasjerte innlegg. Hyggelig det. Skulle bare ønske vi kunne debattere ting som betyr litt mer for de vi vil ha til å betale for resonnementene våre. Da hadde kanskje også flere syntes at disse prisene vi deler ut til høyre og venstre har noen interesse.

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

7 år, 10 måneder siden

Skriv her

Hans Martin Rønneseth

7 år, 10 måneder siden

Det store engasjementet kommer vel ikke av at folk får muligheten til å si "Staples" til maskinen sin, det kommer av at de kan vinne 500.000 kroner for å gjøre noe så enkelt som å si det. Det mener jeg er ideen. At folk uttaler navnet er vel et av mange mål; som å bli heftig debattert, få fans på Facebook eller medieomtale. En drømmejobb som er for god til å være sann. Jeg synes fortsatt det er en fin idé fordi den stor, engasjerer og garantert veldig morsom å jobbe med. Men dessverre for lik en nylig jobb fra Australia til å kalles en pionér i mine øyne.Møt meg i baren på Rado Plage i juni, der spiser jeg mine ord og spanderer øl mens disse gutta feirer løve. Peace out.

Lars Løe

7 år, 10 måneder siden

Nå ble jeg forelsket i deg Petter!

Per Kristian Voss Halvorsen

Kreativ leder i ANTI

7 år, 10 måneder siden

Det første jeg tenkte da jeg så jobben var at dette er jo en gjentagelse av "Best job in the world", men neida. Så feil kan man ta hvis man ikke ser litt bedre etter. Ja, den har kanskje likheter, men bare av det gode. Bra jobba, dere fortjener egentlig lønna sjæl.

Lars Kjelsnes

7 år, 10 måneder siden

Denne likte jeg godt!

Geir Florhaug

Art Director i Prodigious Norge

7 år, 10 måneder siden

Frank & Karl, dere sunnmøringer må ikke glemme at dette er en jobb for de som kan snakke rent.

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

7 år, 9 måneder siden

Ja, er det ikke? Jeg ser jo at en pluss en er to og at det ikke hadde vært så lurt å utfordre Staples på det punktet selvfølgelig. Grunnen til at jeg stilte meg spørsmålet var simpelten at Binders og Corpoate express var så ulike, både i størrelse, kjennskap, og målgruppe, at det slett ikke var så fremmed å ha lekt med tanken på at et navnebytte hadde vært enklere å kommunisere, mens man løste CE-biten på en ren b2b-måte. Men dere gjorde nok det rette tilslutt. Ja, det kan godt hende det er å komplisere. Men dette springer ut fra da jeg etterlyste en link mellom "enkel-jobb-for-mye-penger" og Staples, og du sa, som sant er, men som ikke er kommunisert, slagordet "That's easy". Kanskje det ikke ble kommunisert fordi det var navnebyttet som var fokus, men det kan hende at jobben hadde fremstått, hvertfall for meg, litt tightere dersom linken var tydelig.For meg er mekanismen nemlig fortsatt litt naken og generisk, men for all del: dere løser oppgaven på en stor og enkel og fin måte, og det kommer nok til å gi strålende resultater. Det er bare å ta seg til hatten.

Petter Gulli

7 år, 10 måneder siden

Helt superbra. Fra veldig flinke folk. TIpper det blir mange kategorier i Cannes til sommeren. Tør jeg tippe løve i promo, cyber, media og kanskje radio. DIgg. 4 lodd. SÅ de trenger ikke lønna sjæl. De får den i juni.