Bli kjent med Spar

I snart ett år har Siste Skrik jobbet med å utvikle det nye kommunikasjonskonseptet til Spar. Formået er å bygge en sterkere profil.

19196 74a2f original
19197 5d35e original
19198 6e105 original
19199 3760b original

Nå er den mest omfattende markedssatsningen i kjedens historie i gang. Spar har, som alle andre kjeder, fokusert svært mye på pris og tilbud gjennom mange år.

Det er på tide å gi merkevaren mer innhold, sier marketingsjef Andreas Gjøsund i Spar.



Kjenner de oss?
Spar har lenge hatt slagordet «Du kjenner oss». Samtidig har de vært en ganske usynlig kjede i riksmedia, til tross for at de bruker mye penger på markedsføring.

De har ikke hatt hovedfokus på å bygge posisjon. Derfor er også slagordet utgangspunktet for det nye reklamekonseptet. Folk skal rett og slett bli bedre kjent med Spar, og få flere gode grunner til å besøke butikkene. Som service, lokal tilpasning, ferskvarer, kjøpmannskap og stort utvalg, forteller Siste Skrik.



Norge Rundt.
Spar er en kjøpmannsdrevet kjede, derfor har det vært ekstremt viktig å få med kjøpmennene på laget, og skape intern stolthet og trygghet for budskapet man går ut med. Hovedmålgruppa finner vi utenfor Oslo 3, dette er Norge Rundt.

Alle Spar-butikker er unike og har sin egen spesialitet og disse har vi funnet frem til, blant annet ved å hente inn flere tusen kundehistorier.

I første halvår 2010 går totalt 10 reklamefilmer på lufta, med tilhørende prisfilmer, lokalannonser, radiospotter, interninformasjon og taktiske endringer i kundeavis og prisannonser.

Kjerneteam på Spar er rådgiver Elizabeth Hartmann, tekstforfatter Steinar Helgesen, AD Stian Tangen, prosjektleder Heidi van der Hagen og formgiver Nina Regine Hjelle. Ansvarlig hos kunde er marketingssjef Andreas Gjøsund. Filmene er produsert av Teddy TV, og regissørene Christian Glad-Holm og Odd Syse. Animasjonene er produsert av svenske Syndicate. Musikk: Anne Marie Almedal og Nicholas Sillitoe.

Involverte byråer

Siste Skrik Kommunikasjon