Litago Ku-kunst

Arbeid av DIST Creative og Jimmy Royal

Sammen med TINE ønsker vi at folk skal være stolte Litago-fans og stolte ambassadører for merket når muligheten dukker opp

Bakgrunn og målsetting for oppdraget: Overordnet ønsket TINE å øke tall på kjennskap, preferanse, etc., men også skape et helt annet nivå av engasjement hos primærmålgruppen.

Sammen med TINE ønsker vi at folk skal være stolte Litago-fans og stolte ambassadører for merket når muligheten dukker opp. Litago Ku-kunst var en av flere kampanjer i en større satsning på interaktiv kommunikasjon og nye medier. 
Formålet med kampanjen var å la målgruppen selv få leke med merkevaren uten å bli for teknisk og innovativ, noe som ville gå på tvers av merkevarens egenskaper, da Litago skal være en «billett tilbake til barndommen». Ønsket var å engasjere på Litago sine premisser: et lite friminutt i hverdagen samt gå fra en tradisjonell monolog til dialog og interaksjon mellom merkevaren Litago og målgruppen. 

Konseptidé til grunn for arbeidet: Ideen var å skape noe som ga brukerne muligheten leke seg med merkevaren og skape sin unike tolkning av den elskede Litago kua. For å gjøre dette mulig, utviklet vi et helt unikt tegneverktøy med en herlig analog følelse inspirert av tusj, maling og sprayboks. Dette ga brukerne enormt mange variasjonsmuligheter der hver ku ble unik og så ganske så håndlaget ut. 

Vinnerne bestod av de 20 kuene med flest stemmer (en ku fikk 110 000 stemmer) og 40 ble utvalgt av en celeber jury som bestod av en rekke kredible designere og kunstnere. Kampanjen ble avsluttet i begynnelsen av august og vinnerene fikk tilsendt sin fysiske Litago ku, håndmalt i deres design av en kunstner.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.