Peppes Cookies

Bakgrunn: Peppes har hatt stor suksess med introduksjonen av lag-pizza-hjemme produktene i dagligvare

874 ce47a original
1891 d4148 original
3371 46418 original

Bakgrunn:


Peppes har hatt stor suksess med introduksjonen av lag-pizza-hjemme produktene i dagligvare. Som en naturlig utvidelse av produktserien lanserte de i fjor 2 varianter av Cookies. Cookie'ene tilsvarer de du får i restaurantene men inngår altså nå i Lag-hjemme-konseptet deres, for som de selv sier: ”når du allikevel har hatt pizza til middag og ovnen er varm…”
Deigen kommer ferdig på rull, skal kun skjæres i fingertykke skiver, stekes og nytes.



Konsept/ide:


Disse pakningene skulle inngå i lag-pizza-hjemme produktene og ha familielikhet. Samtidig skulle dessert-produktene ha større grad av kategori- og smakssignaler. Peppes branding er like viktig her som på pizza-produktene, men dessert-produkter ligger lenger fra kjernen til Peppes merkevaren og derfor må de kunne ”stå på egne ben” rent kategorimessig. Altså; se fristende og godt ut uavhengig av Peppes brandet. En annen kommunikasjonsutfordring var at produktet er deig som må stekes og ikke ferdig kjeks eller kake. Vi lagde derfor et vindu i pakken som viser ”deigpølsen”. En halvsirkel ble stanset ut, mens den andre halvdelen av sirkelen viser et foto av ferdigstekt cookie. På denne måten får vi forklart prosessen. Sort ble valgt som farge for å videreføre familielikhet og gi Peppeslogo lik plassering og uttrykk i hele produktserien. ”Cookies” ble satt i en skriveskrift som gir assosiasjoner til smak. Lys og brun cookie skilles mellom foto og bruk av 2 ulike bruntoner.

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS

Involverte

Art Director