Skyr

Arbeid av Bleed

Q Meieriene Hadde en målsetting om å ta ca 3-5 -andel av Det Norske lettyoughurt -markedet ved å lansere en utfordrer i produkt og segment kategori

Q Meieriene Hadde en målsetting om å ta ca 3-5 -andel av Det Norske lettyoughurt -markedet ved å lansere en utfordrer i produkt og segment kategori. Skyr har p.t en markedsandel på 12 av lettyougourtmarkedet i Norge. Skyr er et høykonsentrert proteinprodukt basert på råmelk. Dette er derfor ikke et youghurtprodukt pr. definisjon. Kninner 25-45 er hovedmålgruppe. Youghourt markedet i Norge bærer preg av foto av bær, sterke farger og rene flater. For å skille seg ut i dette markedet valgte vi ideen om en person som representerer produktet. Denne personen skal si kontroll, sunnhet. Bær som smakskommunikasjon er med for å holde seg i kategori youghourt, samtidig kommunisere smak raskt. Navnevalget falt på originalopphavsnavn “Skyr” fra Island. Navnet er nytt i Norge, kan oppfattes eksotisk, og sier hva originalproduktwet heter. Formen på emballasjen er presentert fra innsender til kunde, og har et innhold omtrent som en normal youghurt, men en slankere form som er med på å støtte sunnhet i produktet. Ekstraelementer understreker konsistens/forventning om produkt og understreker smak i farger. Typografi brukt gir signaler om femininitet og sunnhet. Produktet er blandt de dyreste i sin kategori. Fonter bilder og form på emballasje er vegtlagt noe mere eksklusivt enn konkurrerende produkter for å forsvare denne prisen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.