Time is running out

Kampanjen ble utviklet i tett samarbeid mellom Spilberg reklamebyrå og Hyper Interaktiv

2549 b1e84 original
3427 43c7d original

Kampanjen ble utviklet i tett samarbeid mellom Spilberg reklamebyrå og Hyper Interaktiv. Ved å inngå en IPS-spareavtale får man et skattefradrag på 4200,- men det forutsetter at man signerer avtalen før utgangen av året. Kampanjen ble derfor kjørt i desember med tett oppfølging i romjulen via nyhetsbrev støttet av radio og printkampanjer. Med utgangspunkt i at man måtte rekke å tegne en avtale før 31.12 ble tiden en faktor som lå til grunn for kreativ løsning. IPS retter seg mot en målgruppe som ikke bruker mye tid til å tenke på pensjonstilværelsen og det var viktig å engasjere denne målgruppen samtidig som man skulle få frem budskapet om at det å starte pensjonssparing i tidlig alder vil være en viktig avgjørelse for ens eget fremtidige liv.

På kampanjesiden må man løse et oppdrag som er en interaktiv film. Man har kun 2 minutter på å løse oppgaven og rekker man ikke frem til pc`n i tide så er alt håp ute. Klarer man oppdraget innen tiden vil man kunne være med i trekningen av en IPS-konto verdt 15 000,-. Man kan også utfordre sine venner på Facebook. Starter man løsningen via en utfordring på Facebook så vil man starte oppdraget med samme tid som den som utfordrer deg.

Resultat:
28 000 unike besøkende
Over 5 000 som fullførte og registrerte seg
ca 30% rekruttering via viral spredning på Facebook
Gjennomsnittelig besøkstid 2 min 17 sekunder. (Kampanjen tok maks 2 minutter å gjennomføre)

Storebrand økte salget av IPS med 10% sammenlignet med året før.

Involverte byråer

Hyper logo KF

Hyper

Involverte

Art Director

Web design