Gateway college, visuell profil og nettsted

Arbeid av Creuna

Gateway College tilbyr norske høyskolestudier i utlandet for rundt 1000 studenter hvert semester. Creuna står bak nytt nettsted og profil.

1. februar lanserte Gateway College nye nettsider. Det markerte også lanseringen av en oppdatert visuell profil for selskapet. Nettstedet skal bedre kommunikasjonen med eksisterende og potensielle studenter og gi et riktigere bilde av hvem Gateway College er.
– Vi ønsker å stikke oss ut, være lekne og dristige, uten at det svekker vår akademiske troverdighet, uttaler Per Aspen, markedsdirektør i Gateway College.
 

Om profilen:

Gateway College er den ledende tilbyderen av norske høyskolestudier i utlandet. De tilbyr en unik mulighet til å kombinere seriøse høyskolestudier med opplevelser og impulser i spennende og inspirerende omgivelser.Logoutformingen skal gi assosiasjoner til reise og det å være på vei. Den skal kunne leve på tredimensjonale flater uten og oppfattes som statisk. Profilkonseptet skal uttrykke dualiteten og mangfoldet i Gateways tilbud – studier og steder som utfyller hverandre, by og strand, studier og meningsfylt fritid. Denne dualiteten finner man igjen i det visuelle uttrykket gjennom de to sterke hovedfargene og måten vi bruker bilder/flater med brett som hele tiden oppfordrer til å utforske videre og viser to sider av samme sak. De brettede arkene som utgjør den grafiske typografien gir assosiasjoner til både notatpapir og det å pakke ut en opplevelse. Profilen er også et svar på kundenes ønske om en profil som hadde mange muligheter i seg for å skape kreative markedsføringsløsninger fremover – og samtidig behold et tydelig særpreg og gjenkjennlighet.

Om nettstedet:

Det nye nettstedet skal være enklere å administrere og lettere å bruke. Dette skal gjøre driften mer effektiv, samtidig som det skal gi eksisterende og nye studenter en positiv og verdifull opplevelse. 
– Vår målsetting er å tilby studentene flere tjenester på nett, noe som øker servicegraden betydelig, fremhever Aspen.

Møteplass.
Samtidig skal nettstedet fungere som en møteplass for studenter, hvor åpenhet, dialog og integrasjon med sosiale medier vil være sentrale elementer. I tillegg til å utvikle det nye nettstedet, har Creuna også utarbeidet ny visuell profil og rekrutteringskampanje for høstsemesteret 2010 for Gateway College. Kampanjen går på lufta om kort tid.
– Vi synes dette har vært en veldig spennende og interessant oppgave, sier rådgiver Hilde Marken i Creuna. Vi skal treffe en ung målgruppe som er aktive, avanserte og kresne nettbrukere, og det stiller høye krav til utforming, struktur og innhold.
 
I følge Gateway College, ble Creuna valgt som leverandør på grunn av sin brede erfaring og bakgrunn innen merkevarebygging og utvikling av digitale kommunikasjonsløsninger.
– Intensjonen er at dette er første fase i et langsiktig samarbeid, avslutter Per Aspen.
 
Les mer på www.creuna.no og www.gatewaycollege.no

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.