Visuell identitet PURE

PURE leverer et komplett kjøle- og renseanlegg og tilbyr et unikt serveringskonsept som inneholder gjenbruksflasker og glass

710 1eab1 original
1267 2a626 original
1723 2fedb original
2135 87173 original
3767 daab1 original

PURE leverer et komplett kjøle- og renseanlegg og tilbyr et unikt serveringskonsept som inneholder gjenbruksflasker og glass. Etter 12 år på markedet hadde selskapet behov for å revitalisere sin visuelle profil. Fokuset på innovasjon og design skulle fortsette da dette er en del av forretningsstrategien for å skille seg fra konkurrentene. Identiteten skulle ta med seg det beste fra historien men knyttes sterkere opp mot kjernekonseptet enn selve flasken.

PURE hadde tidligere ikke klart å overføre fordelene med sitt konsept til markedet, og med dagens fokus på emballasjebruk, unødvendig transport og generelt miljøfokus, ble det essensielt å videreformidle dette. Det ble derfor utviklet et kommunikasjonssystem som ved få og enkle virkemidler forsterker identiteten samtidig som det tydeliggjør produktfordelene. Fire begrep limer det visuelle og det kommunikative konseptet effektivt til den grunnleggende idéen ved PURE:

RE.THINK – PURE er ikke bare vann, det er en tanke.
RE.FRESH – Et duggfriskt, lønnsomt alternativ.
RE.FINE – Ren ingeniørkunst fra filter til flaske.
RE.FILL – Serveres med god samvittighet.

Med den nye logoen tar selskapet klart eierskap til ordet PURE. ®en i logoen ble senket til å symbolisere et punktum for å understreke dette, og dens farge og form henviser til korken på flasken og skaper tilhørighet til kommunikasjonen. Kommunikasjonskonseptet sammen med profilens rene uttrykk, formidler PURE som et ærlig, enkelt og miljøvennlig produkt som gir besparelser innen miljø og økonomi i forhold til vann kjøpt på flaske.

Utmerkelser

  • Gullblyanten 2009 Grafisk design - profilprogrammer