Bøll på tom mage

Maarud har i samarbeid med SDG og McCann utviklet produktet Proviant. Nå er reklamefilmen her.

15904 dc67f original
15905 76592 original

I stedet for å tilpasse kommunikasjon og innsikt rundt et produkt, utviklet vi heller et produkt basert på den samme innsikten: Det er dumt å ta avgjørelser på tom mage, sier Tore Woll, kreativ leder i McCann.

Maarud ga oss ekstra tjukke flak med mye mer potetsmak å jobbe ut ifra. Vi lagde en pakning basert på den gode, gammeldagse potetposen for å indikere potetsmaken, og vi ga den smaker som ikke er jålete. Den fikk navnet Proviant for å styrke innsikten at dette er noe du bør ha med deg rundt, magen blir jo plutselig tom. Og vi bestemte oss for at det måtte være en liten pose, slik at du kan spise ofte.



Visjonært av byråene.
Albert Arli, brand manager for Maarud forteller:

Jeg tror dette er den første gangen vi har utviklet et nytt konsept, hvor alt fra produkt til pakning til reklamen er bygd rundt samme kjerneinnsikt, helt fra starten. McCann og SDG skal ha mye ære for deres visjonære rolle i denne prosessen. Det har vært veldig gøy, sier Arli.

Kampanjen består av mange elementer som både McCann og SDG har utviklet, fra omfattende butikkampanjer, annonser, pakningskommunikasjon, Facebook-stunts, konkurranser og så videre. Og reklamefilm, selvsagt.

Litt avsluttende ironi:

Vi var inne på tanken om å lage en ti minutters casepresentasjonsfilm med masse klipp fra nyhetssendinger, men vi hadde tom mage og ikke noe Proviant for hånden, sier AD Erlend Klouman Høiner.

Filen er produsert av Motion Blur ved Espen Horn. Regissør: Henrik Sander.

Kreativt team: Tore Woll og Erlend Klouman Høiner

Konsulent: Paal Tarjei Aasheim

Prosjektleder: Merethe Brunsell

AD-assistenter: Rune Tyvold og Cathrine Ulrikson

Ansvarlig hos kunden: Albert Arli.

Involverte byråer

Mc Cann Logo blue

McCann Oslo